Linköping today!

2010-01-29 12:14:30 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Nu håller ja på att packa lite grejjs, så ska vi bege oss mot Linköping om nån timme :) Fia och ja ska på smyckesparty ikväll hos fia, ska bli trevligt :) Ska bli kul o komma ner till linköping och träffa lite nära och kära över helgen :) sånt behövs. Igår åkte markus och köpte en ny bil till oss :) great, för våran var ju halvdöd, så nu har vi en kombi passat, jättebra när man har barn ju, då behövs de en liten större bil med bra utrymme :)

ne nu ska jag sminka mig, ajö!


Snö snö snö :( skit snö!

2010-01-27 19:43:53 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag när jag låg i sängen o halvsov imorse tänkte jag att vi skulle ute på en lång lång promenad, men så slog ja upp ögonen och såg att de snöa som bara den ute :( fan, vill inte ha mer snö, har verkligen snöat hela dagen idag.. Men en liten sväng gick vi ut, för ja var tvungen att handla mjölk, annars går de ju inte dricka kaffe :)

sen resten av dagen har vi bara myst här hemma, och har precis kollat klart på Paradise Hotel på webben, Alexia låg och sov på mitt bröst i över 1,5 timme här i soffan, väldigt mys måste jag säga :) så nu la jag henne i sin säng, så jag kan kika lite på nätet. Hon lär nog vakna snart och vill ha mat ändå!

Skulle egentligen åkt och hälsat på Mia nu när markus slutar jobbet, men inte så värst kul att ut o åka bil i de här skitvädret :/ så de blir inget.. Imorgon ska jag och Alexia på unga föräldrar klockan 13, ska bli intressant :)

ne nu ska jag dricka en kopp kaffe och kika runt lite..
bye bye!

 


jippie hunnit med massa plugg :)

2010-01-26 20:03:01 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


I helgen som var så hade vi ju alla barnen här hemma :) Så åkte Ebba & Nora hem till deras mamma i söndags igen. Och igår var jag och Alexia på återträff med föräldrargruppen, vi var väl ca 11 mammor. Sedan fick jag en lapp om att gå på unga föräldrar, så det ska jag gå på tänkte jag och se vad de är för nåt skoj :)

Idag har jag pluggat som en dåre medans hon sovit, och jag fick faktiskt iväg 3 arbeten, så nu börjar jag komma ifatt igen :) ligger bara ett arbete efter nu, så kan ju hoppas jag hinner lite ikväll med!

Alexia har varit jätte mysig idag då hon varit vaken, smilat hur mycket som helst, och när jag kör titut med henne så ler hon också, haha gosunge! Sedan har hon fått ligga på mitt bröst och tränat nacken lite, och hon är ju hur duktig som helst, skönt sen när skenan är borta så hon kan börja sprattla omkring med benen också :)

Kan ju passa på att meddela att min kompis Alexandra fick en liten grabb den 21:e, wiie!
fick en bild på honom och han är hur söt som helst. så ett stort stort stort grattis till henne!!

Har filmat henne massa, men någon som vet hur man får upp en video på bloggen?
är det bara genom youtube som gäller då eller? :/



aja här kommer en mysbild på Alexia efter att hon badat igår!
Mitt charmtroll som jag älskar något otroligt mycket!
Kärleken för sitt barn är så stor!




Starka nacken :)

2010-01-23 13:22:32 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..



mys pys!

2010-01-23 09:51:50 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår förmiddags kom Ebba & Nora hit, så hoppade vi in i bilen och stack ner till coop för att handla lite käk.. vi stoppa ner hela bilbarnstolen i kundvagnen och de gick ju bra :) Sen åkte vi ut till markus föräldrar för att markus skulle faxa iväg ett papper, så fikade vi lite där och så. Sen blev de att åka hem och äta tacos.. Jag kikade även på Handbollsmatchen, skit sverige som förlorar.

Alexia ligger och sover och tjejerna kollat på tecknat på tv:n nu, ska väl äta lite frukost om en stund, sen ska vi ut och åka skriskor :) eller aa Ebba & Nora ska åka skriskor :) Markus ska iväg till Gävle med Dennis idag för att se Brynäs - Djurgården i hockey, fast bara om de får tag i en bil, annars blir han nog hemma med oss.

kommer bli en mysig och bra dag känner ja på mig :)
Här under kommer några bilder på när Ebba sitter med Alexia!
 
  


2012

2010-01-22 00:04:24 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


min lilla ängel somnade inatt efter lite skrik, fick tips om att lägga nån t-shirt bredvid så hon känner lukten av mig, så la dit ett linne jag haft på mig och somna gjorde hon ju iallafall, men vet i hundan om de berodde på det :) Idag har lillan sovit väldigt mycket, en tröttis! Idag hade skruttan även en väldans massa små små röda prickar i ansiktet och lite vid örat, men det kan ju bero på att jag tryckte i mig massa choklad igår..  Markus och jag kollade på filmen 2012 förrut, riktigt häftig film faktiskt. Annars har de inte hänt så mycket idag, jag hann plugga lite på förmiddagen skönt :) Sen har jag även sökt ett jobb idag med, skulle ju vara skönt om man kunde börja jobba lite smått och tjäna lite cash, för dom finns de ju inte överflöd av iallafall.

När markus stack till jobbet så gjorde jag ordning ett bad för Alexia som hon gillar så mycket. Och efter de blev de massa mys och bus i soffan, så gulligt när hon "pratar" och hon fick som en skallra av syster med hår på, den sitter hon och snuttar på för fullt :) hennes lilla snuttis!

ne nu ska jag kika lite på nätet medans jag sitter och vaggar lillan i sin babysitter :) mysen!


hallå hallå!

2010-01-20 14:45:39 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Natten blev väldigt jobbig inatt, men vi somnade av till slut och vaknade av att klockan var 12 förrut.. Idag tycks alexia må bättre, kom ut rätt mycket bajs från damen förrut så de var ganska de som gjorde att hon var så grinig inatt. Nu ligger hon och sover en sväng, och jag har precis spöat markus i en tennis match på wii :)

Idag har vi tvättstugan, så de blir bara att ta de lugnt här hemma, jag tänkte sätta igång och baka lite bullar sen :) och så ska jag plugga lite med sen framåt kvällningen. Ne nu ska jag käka lite frukost.

bye bye!


Sååå slut i skallen..

2010-01-20 01:24:04 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


känns som om en bomb slagit till i skallen på mig, har haft en liten dotter här hemma som absolut inte ska sova. Hur trött som helst, hennes ögon faller ihop och hon lyckas somna kanske 5 minuter, sen illvrål! vad är felet undrar man? :( nån som haft samma sak med era kids? ge mig tips isf!!! jag gör fan allt som finns känns de som men ändå somnar hon inte. Och hon kan ju inte sova i våran säng hela tiden heller, fast de ville hon visst ändå inte nu! men nu ligger hon i sin säng och har inte skrikit sen 15 min tillbaka eller nåt, så kan ju hoppas att hon somnat in nu! För de ska fan jag göra. GODNATT!


Läkarundersökning!

2010-01-19 15:37:17 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Kom precis hem från bvc, idag vägde vi och mätte Alexia, eller mätte så gått de gick, man vill ju inte räta ut benen på henne allt för mycket eftersom hon fortfarande har skenan. Men hon var glad hela tiden när vi var där, (hon trivs väl när hon får sträcka på benen ett tag) :) Hon var iaf 55cm och vägde nu 4889g, stora tjejen! Så lyssnade han på hjärta och kollade blicken och allt, allting såg bara bra ut och de tyckte att hon var en duktig tjej! Hon är så grymt stark i nacken också, och det är ju bra!

Så nu har jag precis stoppat in torsk i micron på upptining så ska jag sätta igång och plugga lite nu, fick hem papper om sommarvikariat i skinnsberg som jag ska söka. Kan ju börja jobba från April månad iaf, för då är pluttan 4 månader och kan börja ta burkmat ifall de så skulle behövas, men jag kanske kan få ut lite mjölk som man kan stoppa i frysen också.. Så jag hoppas jag får börja arbeta då, längtar efter att tjäna lite stålar :)

Ne nu måste jag plugga!
bye bye!


högvarv!

2010-01-19 00:11:14 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


jo tack, jag känner mig på högvarv just nu, har nämligen en dotter här hemma som knappt sovit något idag känns de som! Hon har slumrat till flera gånger men vaknar och skriker direkt igen.. man blir lite frustrerad! Plus att jag måste verkligen plugga, och de är inte de lättaste att komma till ro med plugget då man vet att hon skriker när som helst igen! Men så är det att vara mamma och studera samtidigt helt enkelt!

Vi tog även en promenad ner till bibloteket förrut Alexia och jag, skönt med frisk luft, och skönt att röra på kroppen lite, för de behövs efter att man fött barn! :) imorgon ska vi till bvc igen.. läkarundersökning osv :) kul att nu kan vi ju även se hennes exakta vikt!

Ne nu ska jag försöka slå upp böckerna och kanske hinna läsa en rad innan kråkan vaknar.. ne icke sa nicke, nu vrålas de..

bye


En mycket trött donna..

2010-01-18 12:23:28 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


lillpluttan verkar inte vilja ligga själv, har nog vart inne 3 gånger och pysslat om henne nu när hon skulle sova i sängen, men till slut fick hon följa med upp och ligga i babysittern :) så nu ligger hon här och somnar vilken minut som helst.. fan vad fin hon är!!

Jahopp, fick tag i båda böckerna på bibloteket :) wiie, så ska ta en promenad ner dit och hämta dom sen, så kan man börja med kurserna idag! great!

Tjillevipp!


Mys pys med lillan!

2010-01-18 12:04:55 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår kväll vägrade Alexia sova fast hon var hur trött som helst, haha man ser verkligen på ögonen när hon är trött.. men när hon är sådär trött så vill hon ändå inte sova, utan kämpar med att vara vaken istället. Så igår satt vi i soffan och bara myste, kan sitta och titta på henne i timtal alltså, hon ler ju rätt som de är, och det är så jäkla gulligt! Sen har hon ju även börjat jollra endel :) längtar tills den dagen hon kan säga nåt ord :D

Nu på morgonen har vi suttit och myst och jollrat och inspekterat varann till max :) haha! och nu sitter hon i sin babysitter här bredvid mig och halvsover! Jag tänkte slå upp studiehäftena och se om de finns nåt att plugga, Måste även ringa bibloteket och se om de har böckerna jag behöver.. hoppas de!

åh jag längtar som en tok till den 15 mars nu, det är då Alexia blir av med skenan, och som de såg ut i dagsläget så blir hon av med den för alltid :) inget mer sånt! Men vi ska tillbaka till röntgen i mitten av April där nångång för att se så de ser bra ut fortfarande.. Det är ett tag till 15:e mars, men om man tänker att de snart är Februari så känns de inte speciell långt!

Ne nu tycks hon slocknat här bredvid, Så ska försöka bära in henne till sin säng utan att hon vaknar.. markus sover också, han har ju jobbat natt och gör det hela veckan :(

jajja, ha en fin dag!



Bra helg!

2010-01-17 22:13:33 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


I fredags kom ju Sofia hit på kvällen :) Markus stack iväg till Dennis så vi kunde umgås och snacka girltalk :D ne men de var skoj att se na igen! Sen igå tog vi oss en promenix och sen blev de att spela endel Wii :) vi nördade tennis, men de är fan kul med wii.. Så jag har haft en trevlig helg tillsammans med fia lotta & Alexia helt enkelt :)

Babe stack iväg precis, han jobbar natt :( tråkigt! Men så är läget, vi satt och kikade på någon dokumentär om barn som födds för tidigt, Några kunde ju inte överleva, och dom var så galet små. Då som markus sa, att när man ser sådana saker så känner man verkligen hur mycket man älskar sitt barn och hur glad man är över att våran dotter är frisk!

Ne nu ska jag mysa med min dotter och sedan glo på tv eller nåt :)

 


Idag kommer Sofia!

2010-01-15 14:48:40 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


ännu en bra natt med sömn, jag tror Alexia börjar hitta ett mönster med sömn & vakenhet nu :) Idag på förmiddagen blev de bara mys, sen när Markus kom hem från jobbet stack jag ner till affären och handlade lite. Det är verkligen svinhalt ute på gatorna..

Igår fick Alexia premiär bada i sin badbalja :) hon tycker verkligen om att bada märker man, sötnosen! Synd att vi inte hade badkar så man kunde bada tillsammans med henne..

Idag kommer sofia hit :) wiie ska bli skoj, hon har innebandy-match i köping på söndag, så hon blir kvar tills dess, får se om vi kan följa med och kika på matchen, vore skoj! Men ska bli kul att umgås med henne iaf, snacka skit och bara va, sånt behövs ju!


Skulle egentligen åkt ner till Linköping igår, för att gå på begravning idag, min morfar har gått bort. Men vi hade ingen kontakt alls, men hade velat vara där för min mammas skull. Men hon avrådde mig till att åka för att det är så satans halt ute. Så jag ska iaf åka ner denna månad nånting tänkte jag :)

ha en fin dag.

bye bye


Min långa sötnos!

2010-01-14 12:44:15 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..




En månad sen idag, vid den här tiden låg jag och plågades inne på vardagsrumssoffan med värkar! Jag minns verkligen dagen som igår, men smärtan minns jag inte sådär allt för väl. Man glömmer lätt när man fått en sån underbaring av det :) Jag kan fortfarande inte fatta att hon har legat i mig. helt obegripligt.
1 månad idag, och jag älskar dig något enormt mycket!


Tjillevipp!

2010-01-14 12:43:20 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Alexia sov hela natten, var hungrig vid 6 hugget, sen somna hon om igen bredvid mig :) jag gick upp vid 7 sen och gjorde mig ordning, sen fick jag väcka henne vid halv 9 typ, så hon hann få i sig lite mat innan vi skulle till skolan. Under introduktionen sov hon hela tiden, skönt det! :) Kursen hemsjukvård som jag ska börja med, verkar helt okej, en 100p kurs, så nu måste jag bara ringa bibloteket och se om dom har boken man kan låna.

Nu käkar jag lite makaroner o korv, stumpan somna precis i sin säng, så ska vi åka om nån timme och hämta markus på jobbet. Annars blir dagen/kvällen bara lugn. Kanske börja plugga lite :) ska iaf bada Alexia sen, de ska bli kuuul :D

Hon är så himla lång nu utan sin skena :) men den nya skenan är mycket enklare, och skönt att den sitter utanpå kläderna, än innanför och skaver.





bye bye


Väldigt glad!

2010-01-13 21:48:58 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Natten blev lite halvt jobbig, mycket skrik så jag tog med mig stumpan ut i soffan och så bäddade jag ner henne där bredvid mig, eftersom markus skulle upp 05.00 så kan de ju vara skönt för honom o få lite sömn. Så tillslut somnade pluttan och även jag! :)

Så kom min kära karl och hämtade oss vid 10 hugget så åkte vi mot ortopeden i Västerås, Alexia fick av sig skenan, och guud vad sladdrig hon kändes haha, man är ju van vid att hela hon är så stabil pga skenan, hon kändes så liten :) mysunge! och byorna var på tok förstora haha.. men på med kläderna igen så gick vi upp dit dom skulle göra ultraljud, det tyckte hon inte om, hon skrek och skrek och skrek, hemskt! Men dom fick de gjort iaf, sen gick vi ner till ortopeden igen för att se hur allt låg till. Han sa att höfterna var stabila och höftkulorna satt på rätt plats, wiiiie!!!! Men vi skulle ändå följa behandlingen som består av 3 månaders tid, så vi fick en ny "skena", det var ett bälte som nu sitter över låren och rumpan, som vi får ta av när vi byter blöjor och då hon badar!! GREAT!





men nu är pluttan väldigt trött efter allt bök idag, så nu ska jag ta henne på bröstet och kika på nåt på datorn..
bye bye!



Halloj i stugan.

2010-01-12 18:13:04 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


Det fick bli en liten promenix förrut, det blev som så att jag klädde på Alexia en massa kläder så jag glömde mig själv, så jag frös! Men en liten vända i friska luften blev det allt :) Sen var Alexia vaken ett tag så då lagade jag mat samtidigt som jag sprang in till henne när hon satt i sin babysitter fram MTV med musik, så stod jag och hoppade, dansade och tjoade med henne, haha hon måste tro att jag var galen :) sen blev de lite mys i soffan tills Markus kom hem.


Pluttan i sin stora fina overall som hon fick av Sofia :)




Har ringt csn idag också så de fått in rätta uppgifter om studierna, så jag får studielån. Csn brukar alltid krångla så lika bra att ringa dom så de blir rätt tycker jag! :) Min lärare ringde också förrut och ville att jag skulle komma på introduktion på torsdag för hemsjukvårds kursen, så får väl ta med mig Alexia dit!


Imorgon ska vi till ortopeden och så ska göra ultraljud av pluttan höfter, hoppas de är stabila! Och håll alla tummar ni bara kan för att hon blir av med den jobbiga skenan hon har nu, och att hon blir utan (vilket ja inte tror tyvärr) men att hon kanske kan få någon som är lite mer enklare!


Skenan gör så att hon kan sitta upprätt iaf :)
min lilla sötnos!




Ne nu har jag precis tagit mig en varm skön dusch, och ska diska upp disken vi har, sen tänkte jag göra några varma-mackor :)

bye bye!


Toppen natt, wiiie! ♥

2010-01-12 12:01:14 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Vi gick och la oss tidigt igår kväll, Alexia låg och myste på sin pappas bröst medans vi kollade på film, sen somnade hon. Så fick hon lite mat vid 00.00, rapade & bajsade lite, sen somnade hon om gott, sov ända till 05.30, och somna även om efter lite mat & blöjbyte då och sov till 9, Så badade jag av henne så gott man kan, svårt o komma under skenan, men man får göra så gott man kan helt enkelt :) och nu har hon sovit från 10 och vakna nyss för lite mat, så gav henne sina droppar då också, jag tror nog dom gör susen i magen på henne :) hon verkar inte ha så ont idag iaf, skönt! Ska passa på att klä på mig och måla dit lite ögon nu, sen ut på en promenad med tösen så hon får lite härlig frisk luft, -10 grader just nu, så fullt på kläd lär vi vara :)

bye bye!


4 Veckors kontroll!

2010-01-11 17:19:29 / 6 kommentarer kommentera inlägget?..


Blev att dra på sig lite varma kläder och ge sig ut i kylan förrut, stoppade ner Alexia i sin vagn så gick vi mot BVC! Hon sov hela vägen dit, men när vi väl kom fram och skulle klä av oss blev hon suris :( hon skrek i princip hela tiden där, stackars tjej.. men vi vägde och hon hade gått upp lite mer än 200gram igen, så hon äter iaf som hon ska, känns skönt att veta att hon får i sig bra mängd. Sedan kollade barnmorskan om hon följde med med blicken och det gjorde hon ju också som man skulle :) Sedan hoppade jag in på apoteket och köpte magdroppar till henne, så hon fick 5 droppar förrut och sen var de ju även dags att börja med D-vitamindropparna idag! Så jag hoppas verkligen att hon blir bättre nu, för man lider verkligen av att se när hon skriker och kämpar.. men jag har hört att magdropparna ska vara susen, så vi hoppas på det!

Hon var iaf lite happy förrut när markus kom hem från jobbet, då satt hon och log mot honom och var vaken :) och sen för en stund sedan så fick hon ligga lite på magen och joddla lite :) hon är så himla mysig!! Och hon har blivit såå stor, en riktig bebis! :)



Alexandra ringde förrut, har ej hört ifrån henne på några dagar, så trodde fröken hade fått åka in till förlossningen, men så fel jag hade :) men snart är det dags iaf, och jag tycker de är as spännande! :D Idag ska jag börja med omvårdnadskursen. Ska bli skoj, har läst igenom den lite, men ska låna boken av challe, har ingen större lust att slänga ut flera hundra på en ny. Och eftersom jag ändå ska ner till Linköping mot helgen så kan jag låna med mig boken hem av henne då :)

Ne nu ska jag läsa lite till i häftet och se om de är nån uppgift man kan göra utan ha boken till hands.
bye bye!

 


Skrik & Skrik!

2010-01-11 11:41:54 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår skulle vi åka och hälsa på Fredrik & Lina och lille Algot, så åkte vi till folkets park vid två hugget för att barnen skulle få dansa ut julen :) Algot & Ebba busade mest, medans Nora var väldigt seriös med dansandet :) själv satt jag och kikade på, kan ju inte ens sångtexterna längre, haha! Sen kom tomten och dom fick godis! Alexia sov under hela tiden, det var ju inte så att de var knäpptyst i lokalen, men hon sov så gott ändå! (:  Sen skuttade vi in i bilen och åkte med Peter & Lollybeth och hälsade på en sväng. Sen stack vi hemåt för Bettan var på väg för att hämta tjejjerna!

Denna natt har varit upp och ner!! min lilla dotter har inte sovit något bra alls, hon gnäller, skriker, och verkar ha ont i sin lilla mage, för även att jag bytte blöja, gav henne mat, låg oh kramades med henne (fast hon stretar emot) så skrek hon :( hate it! Och nu hela morgonen har hon också varit gnällig och skrikig! Jag vill inte se att hon har ont i magen, de är hemskt att stå hjälplös i såna stunder ju. Men idag ska vi ju till BVC så ska höra med barnmorskan där vad hon kan tipsa mig om, för de finns ju magdroppar jag har hört ska fungera väldigt bra! Ska bli intressant och se vad lillsnörpan gått upp denna gång :)

nu äntligen somnade hon in här i sin babysitter bredvid mig, så där får hon sova nu, vill inte ta upp henne oh lägga henne i sängen nu, för då lär hon vakna, lika bra hon får sova när hon väl gör det, hon ser grymt trött ut :)



Ett Leénde!

2010-01-09 12:13:54 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


I torsdags så satt jag & tjoade med Alexia, hon tittade rakt in i mina ögon och log, fan va häftigt de var, första leéndet. Okej att de kan se ut som om bebisar ler då de har magknip, men detta var ett riktigt leénde! Och igår kom ett till leénde :) wiie, då vet man att hon ser saker och ting mera nu! Vi har väl råkat skämma bort henne lite med att sova hos oss och sådär, så hon vill vara nära rätt så ofta. haha men hon är så söt för ibland så när hon ligger i sin säng och sover, så vaknar hon till och skriker, så tar man upp henne och hon slocknar pang bom! Förkyld har hon gått och blivit också, stackarn, låter som en liten griss, knorr knorr :)

Idag tar vi de lugnt här på dagen, Jag har precis gett lillstumpan käk så nu sover hon sött i sin säng :) Och Markus pysslar med Ebba & Nora i deras pysselböcker. Sen senare ska vi åka till Skinnsberg och hälsa på Peter & Lollybeth :)


Nu är det bara 4 dagar kvar tills vi ska till ortopeden, hoppas hoppas hoppas, hon slipper den skenan hon har nu!! Börjar bli hemskt jobbigt! :(


Done!

2010-01-07 14:52:05 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


ohyes, nu är skolarbetena inlämnade, så nu väntar jag bara på att få respons på dom o hoppas att dom blev godkända så är jag klar med denna termin :) Men så startar dom andra kurserna nu den 11:e :) Annars idag har jag plockat lite här hemma eftersom det ser ut som ett bomdnedslag!

Alexia har varit som vanlig idag, inga sura miner, skönt! Nu ligger hos och myser med sin pappa i våran säng, och jag sitter och njuter av en kopp kaffe, yummie! Ne har inte så mkt att skriva just nu känner jag, så ajö!


Mammas guldklimp is sad :(

2010-01-06 23:36:40 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag enda sen markus åkte till jobbet så har Alexia sovit någon timme då och då, sen har hon vaknat och varit kanon arg och ledsen, tutta med munnen för fullt, så fram med bröstet så hon fick mat! Men man kan ju inte ge henne mat hela tiden heller, så en timmes mellanrum har ja hållt iaf som minst. Men sen så kom det lite bajs efter lite kämpande så kan ju vara att hon har ont i magen eller något, eller så är hon säkert också extremt trött på att sitta fast i en skena :( fan tycker så synd om henne, även om hon inte lider av skenan (sa doktorn) så tycker man ju synd om henne! Men jag tror nog att lillsnörpan är extremt trött nu också, och har lite magknip eller så för nu på kvällen har hon skrikit massvis! Men nu är det faktiskt snart 2,5 timmar sedan hon åt :) Man blir så frustrerad när bebisar skriker och man har nästan inte en aning om vad felet är, är det blöjan? magen? hunger? man får testa sig fram helt enkelt.. nån glad och vaken stund har hon ju haft idag ändå mellan allt skrik :)



Så jag har inte hunnit med ett dugg här idag. Har pluggat nu sen markus kom hem, och är helt klar med ena arbetet, och så behöver jag bara skriva ca ett halvt A4 på det andra sen är de också klart, då hinner jag lämna in det tills imorn iaf, sista dagen var ju imorgon..

Ska skriva klart detta nu sen hoppa in i duschen
sen blir det nog att lägga sig i sängen!
Älskar dig min underbart fina dotter!

 


bye bye!

 


Mys i babygymet!

2010-01-06 11:52:58 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


lillfisen ligger och morgonmyser :) ♥
23 dagar gammal today :)


fixat med csn..

2010-01-06 11:25:35 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Sådärja, nu har jag iaf skickat in papper till csn om mina studier för vårterminen så man får pengarna i tid! Kommer ju även få några hundringar extra förmodligen, eftersom att jag har barn nu :) Och nu ska jag fixa med försäkringskassan tänkte jag.

Det är svinkallt ute :( burrr, närmare -30 grader ju, synd! jag vill ju ut och röra på fläsket men icke. Kan ju inte gå ut med Alexia nu, på tok för kallt för henne! Idag ska jag plugga klart de sista så jag bara kan renskriva det sen och maila iväg arbetena, när det är gjort kommer det kännas galet skönt :) Då har man nya kurser att starta med, wiie, ska bli kul faktiskt, närmar sig mer och mer till utbildningens slut, fast jag har ju iofs ca 9 kurser kvar, men jag ska inte ligga på latsidan iaf! :)

bye bye! 


Paradiset!

2010-01-05 21:39:53 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


dagen har varit lugn, jag har pluggat lite och ska fortsätta med det efter att jag givit lillan mat, hon ligger just nu i soffan här bredvid och sover så sött. Hon har nog sovit i säkert 2 timmar, och jag har damsugit och plockat och hon har inte vaknat :) skönt då sover hon tungt! Hon är så himla stark i sin lilla nacke, förrut skulle jag lägga henne på mage en stund, så höll handen under hakan och andra hande över magen, hon sträckte upp huvudet bakåt hur länge som helst :) good girl! Och första gången hon vände på huvudet var hon nog bara en vecka! Synd att skenan är ivägen för att hon ska kunna snurra runt och sånt, för det tror jag absolut att hon fixar och skulle fixat för över en vecka sen! :)

kikar lite på filmen på 4:an, paradiset! den är bra som tusan tycker jag allt..


bort med julen!

2010-01-05 13:21:58 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Imorse vaknade skruttan vid 5 nångång och ville ha lite mat, sedan fick hon sova hos oss i sängen, så gick hon och jag upp efter några timmar och pyssla i vardagsrummet, hon låg och kikade och var mysig :) så efter hon åt fick hon ligga hos sin pappa i sängen ett tag, sen badade jag av henne och sådär, så nu är hon ren & fin! :]

Igår plockade jag av allt från granen, grymt mycket barr blev det ju på golvet, stora högar! Sen kasta markus ut den genom ballkongen och då trilla de av ännu mera barr, så man kan ju säga som så att de är barr överallt i vardagsrummet och på ballkongen, haha.. och det som suger är att damsugspåsen är full, men har beställt nya påsar så man kan ju hoppas att de kommer snart :)

Jag kom precis hem, har varit nere på coop och handlat lite mat och sånt, så idag ska jag göra kycklinggryta eller nåt i den stilen :) pluttan sover fortfarande, men lär nog vakna vilken sekund som helst! Idag måste jag hinna klart med ena arbetet till skolan känner jag, och det ska jag bli också.

Skönt att få bort all julpynt och få tillbaka det vanliga igen :)
ha en fin dag!


Mina diamanter, älskar er MEST!
dålig bild :(



Lycka!

2010-01-04 23:02:10 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..



Underbaraste flickan i världen!♥


Bvc besök!

2010-01-04 17:40:54 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Inatt fick skruttan mat vid 01 hugget, sen sov hon ända till 06.30 imorse :) Så sen fick hon ligga och mysa i våran säng med oss! Älsklingen börjar jobba idag igen, så jag tog med mig Alexia till bvc för vägning tidigare idag, och hon har gått upp ca 200gram sen förra veckan, great! Jag är så rikitgt trött på att se henne i skenan nu :( tycker synd om henne, hon ser ut att kämpa så dant när hon ska bajs, för hennes rumpa trycks ju ihop lite av skenan. Men nu är det bara 9 dagar tills vi ska på besök hos ortopeden igen! Hon är så duktig och snäll så, hon skriker nästan aldrig, bara om hon är hungrig och om hon kanske är bajsnödig och måste ta i!


Hon har blivit så stor!
Mammas solstråle!


Hopp jag ska försöka göra klart ena arbetet idag, ska börja nu straxt, men har precis käkat lite mat och plockat lite smått här hemma. Ebba ringde precis och berättade att hon hade tappat sin lösa tand idag :) sötis! nahepp om man ska sörpla i sig kaffet och påbörja skolarbetet nu då innan Alexia vaknar och ska ha mat!






bye bye!


Hemma igen!

2010-01-03 22:56:40 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


I fredags stoppade vi ner Alexia i vagnen så gick morsan, jag och markus bort för att hälsa på mormor en sväng, och därefter gick vi som stelfrusna pinnar ner till sofia och pekka och drack kaffe med dom och snackade ett tag. Sen i lördags tog jag och Alexia bussen till ikanohuset och gick omkring där med charlotte! jag behövde kläder, så hittade lite smått och gott! Se kom markus och hämtade oss så blev vi bjudna på jätt god mat hemma hos farsan! Så då fick Alexia träffa sin morfar också :)


   


Det har varit skönt att varit nere i linkan en sväng, så Alexia har fått mysa av sig lite med både moster, mormor och morfar :) Så hann vi ju även hälsa på min farmor och farfar en snabbis också! Och idag åkte vi hemåt mot Fagersta igen :) Markus börjar jobba imorgon igen, så jag och Alexia ska till bvc för vägning :)


Jag badade av henne förrut efter att hon fått ätit, och hon gillar ju det märker man, och hon börja även "prata" när jag stod där och tjoa med henne, så sjukt sött när hon låter som en bebis och inte bara knorrar :) Nu ligger hon här i soffan bredvid och sover, vi har lyssnat på bamse remix och det tyckte hon väldigt mycket om, tror jag körde på repit på youtube 5 gånger och hon låg och tittade på dataskärmen hela tiden, och tillslut somnade hon så sött :)

Mammas hjärta!


Gott nytt år! :)

2010-01-01 13:51:36 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår kom vi fram till Linköping då :) Alexia sov hela vägen, skönt! Så ar bror med sin dotter här, och herregud säger jag bara, Moa har verkligen blivit stor tjej, 6 månader ungefär skrattar och ler hela tiden :) skitsöt! Så var syster med familj här också. Alexia fick massa julklappar och vi också :) vid tolv hugget kikade vi på raketerna!

Idag tog vi oss upp ur sängen vid 12, haha sömntutor! och nu ska jag göra mig ordnig så ska vi bort till min mormor och hälsa på om en stund. Sen ska älsklingen jag och Alexia gå ner till Fia & Pekka om dom är hemma så att säga :)

bye bye


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!