bad-dags!

2009-09-27 11:19:59 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


min kära sambo har inte kommit hem än, så jag ringde bort till bade för o se om dom hyr ut badkläder till tjejjerna, och det gjorde dom som tur var :) så nu ska jag ta med mig dom dit och plaska lite! hoppas jag inte blivit för fet för min bikinin bara, haha!

bye på en stund!


en bild på världens finaste tjejjer o mig i skara sommarland i sommras :)


Bowling & kalas!

2009-09-27 00:35:35 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Nora kom hit i Torsdags kväll när jag stod och grejjade med middag, hon grät & vägrade släppa bettan (sin mamma). Men det gick efter ett tag och då blev hon som vanligt igen, men sen kom det tårar till och från tills pluttan somnade, inte så konstigt att hon var lite ledsen o så, hon bor lixom hos sin mamma hela veckorna, kommer hit två helger i månaden och denna gång kom hon hit utan Ebba också. Men det gick bra till slut som sagt, lite mammig får man vara också för den delen :)

Så i fredags åkte vi in till Skinnsberg och fixade lite, sen blev det en sväng förbi pizzerian på vägen hem, så hann vi bara så gott som hem så kom Fredrik & Algot och sen markus föräldrar o hans farmor. Så blev lite fika och prat. Sen tog jag med mig Nora på en promenad så stannade vi till vid några lekparkar :) så gick vi hem och hämtade fotbollen och Markus så passa vi lite boll tills Ebba kom hit!

Idag stack markus iväg redan vid 12.30 hugget, så han är iväg fortfarande, eftersom han skulle till Västerås på fest. Och Nora har varit på sitt första kalas :) Så medans hon var där på kalaset så stack Ebba och jag iväg för att spela lite bowling i fagersta hallen, så kikade vi lite på bandy efter det! sen hämtade vi upp lilltjejjan så stack vi hem hit och åt lite mat och sen fram med lördagsgodiset och ostbågarna så blev de lite tv-tajm. Jag har kastat i lite blonda slingor i håret och sådär också, skönt!

och nu är det väl dags att försöka o få lite sömn, tjejjerna vaknar säkert vid 7 imorn bitti som idag. men det är rätt svårt att sova då man inte hör nåt ifrån karln. I hate it!

sov gott.


Berg & Dalbana!

2009-09-24 11:50:00 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


usch denna vecka har verkligen varit som en berg och dalbana, ena stunden har allting varit och kännts bra, sen andra stunden har livet kännts som ett rent helvete. Att vara gravid det är verkligen en prövning i ett förhållande också kan jag lova, eller iaf för våran del, jag vill inte påstå att jag har haft en jävlig graviditet, men jag vill heller inte påstå att jag inte har haft det. Mitt psyke är helt annorlunda mot innan, och jag känner knappt igen mig själv ibland. Men jag vet att Markus och jag kommer klara oss igenom det här tillsammans, och nu är det ju faktiskt bara 2 månader kvar snart, sen kan man ju hoppas att man blir samma gamla glada och positiva Lindsey igen.

Idag fyller min kära sambo år, 27 stadiga år blir han min lilla göööbbe! han fick sina presenter av mig igår kväll, för jag som vanligt kan ju inte hålla mig tills en person fyller år, haha! Men han blev jätte glad över de han fick!

Ikväll kommer Nora hit vid 18 hugget, ska bli mys! hade tänkt att hon och jag skulle laga en mysig middag till älsklingen då han kommer hem från jobbet, men kul att pengarna inte kommer in på kontot förens imorgon :/ och jag är pank som en lus just nu. Men som tur är så har jag en underbar syster som kunde låna mig en slant :) wiie!
Får som sagt lite pengar imorn, mer än vad jag trodde, så nu blir det absolut att köpa spjälsäng och skötbordet, så man inte står där sen utan när kickan kommit till världen :D

ha en fin dag!
puss puss


En bättre dag!

2009-09-21 11:47:26 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


igår var jag ju rätt så negativ, och idag mås det lite bättre! Sitter och snackar med syster yster i luren nu! :) Sen idag ska jag försöka få lite plugg gjort, och så ska jag även tvätta idag, skönt & få lite tvättat! fick även hem papper idag om att vi ska på föräldrargrupp den 28 september :) och det ska ju bli lite roligt, se vad vi får göra där, kan vara skönt o få lite informaion om saker och ting och även kunna fråga om allt man känner för!

Nu ska jag ladda hem en massa promoe låtar tänkte jag, skön musik tycker jag allt! oj shit, laddar hem promoes album nu kråksången, fick hem det på 3 minuter, skönt med snabbt internet :)


ingen bra dag alls ;(

2009-09-20 22:13:08 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


nejfyfan för den här dagen. Haft en riktigt känna-tänka efter dag, om allt! Jag ljuger definitivt inte när jag säger att jag saknar Linköping, jag saknar min familj där, mina vänner, friheten till att kunna göra saker. Men jag sitter här, rullar tummarna om dagarna, och gör i princip ingenting, pluggar lite då och då, vad är det för liv? och nu är jag gravid också, och jag vill så jävla mycket att mina nära ska kunna få umgås med min dotter när hon är född. att hon ska få en bra kontakt med dom, att jag kan åka till mamma om jag är orolig eller inte vet riktigt hur jag ska göra, eller bara åka och hälsa på. Det är mitt första barn, och jag är rädd, rädd för hur allt kommer bli, det är ett sjukt stort steg i mitt liv, och jag hatar att mina nära inte får dela det med mig. Jag flyttade hit för att få bo tillsammans med min älskling, och jag trivs med att bo med honom! Men jag saknar allt jag en gång hade i Linköping. nej ush och tvi vad jag hatar den här situationen. Sedan blir jag besviken på människor, ni som inte ens kommit hit och hälsat på, jag har bott här nu i 9 månader ungefär och det är två personer som hälsat på, känns ju väldigt roligt. Det är lika drygt från mitt håll att åka och hälsa på er som ni för mig, men de tycks inte folk förstå. Nej men kort sagt så är jag riktigt trött på att inte ha någonting att göra. fan jag har inga vänner här som jag kan dra och luncha med när jag vill, inga som jag bara kan dra hem till när jag är pratsugen! det finns ingen sån här, och jag har alla mina såna kontakter i linköping. ne negativ skit jävla bajs dag.


Rally & Lugn helg!

2009-09-20 11:10:59 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Yes yes, i fredags blev de att gå till skolan & plugga, fick endel gjort vilket var väldigt skönt! Sedan efter blev det att gå hem och få i sig lite mat & så kom älsklingen hem lagom, så var det dags att bege sig mot skinnsberg för att gå och kolla på Rally. Gick genom skogen as långt, men ja klagar inte ;) hittade oss en plats på ett litet berg, alla drack ju bärs och gotti gotti men jag nöjde mig med mitt vatten, såg inte så mycket rally men kul att träffa lite folk iaf. Så bjöd Peter & Lollybeth oss på Pizza sen på kvällen! vi var väl hemma igen redan vid 21.30 nångång och då däcka min fullis sambo i sängen och jag hade sjukt ont i mina revben så jag försökte bädda ordning en skön plats i bäddsoffan där jag tillbringade resten av kvällen framför tv:n :)

Igår fick vi hem våra gardniner, beställde ljusgröna och bruna, men de ljusgröna passade inte in i köket, så de fick bli bruna här inne och det blev faktiskt hyffsat bra. Idag ska jag försöka att plugga lite tänkte jag, men först ska jag ge mig ut på en promenad och röra lite på fläsket, käkar ju som en häst just nu, lilltjejjan där inne ger mig stort sug efter godsaker.

Ha en bra söndag.

Nu måste vi ju snart komma på ett namn till dig min kära princessa! ♥


Grundmåla lister!

2009-09-16 19:38:58 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Ännu en dag med håll igång har det blivit idag, imorse begav jag mig till skolan i Norberg och träffade min lärare, så nu vet jag exakt hur hon vill ha sina arbeten, skönt! Har fått iväg 3 arbeten inom etik & Livsfrågor nu och dom var godkända vilket är sjukt skönt, och fick även godkänt på den första inlämningsuppgiften i Rehabiliterin & Habilitering också. Det är skönt att hon lagt upp det så att först så strävar man bara efter G, sedan när man är klar med kursen får man komplettera på de uppgifter som behövs och ifall man vill, för att få högre betyg. Satt kvar i skolan och pluggade nån timme.

Sen åkte jag hem och kastade i tvätt i tvättsugan, och pratade med min kära pappa om att jag ville måla listerna på golvet här hemma för jag blir så rastlös när jag inte jobbar, så han skänkte mig en slant till det, tack!!  Så då blev det att åka till färgaffären och handla lite grundfärg & vanlig vit färg och tillbehör :)

Sen åkte jag hem och väckte älsklingen så stack vi iväg till barnmorskan och lyssna på hjärtljud och så mätte hon min mage osv, allt såg bra ut och bebisen följer sin kurva och jag min :) wiie! Nu ligger hon snart så långt upp som till revbenen, men är inte där riktigt ännu, men snart så, hoppas hon ej sparkar på dom för mycket, hört att det kan göra riktigt ont.

Hem från barnmorskan och så satte jag igång och grejja med färg, så nu har jag lagt grundfärg på listorna i köket, och har precis tejpat på golvet i hallen så ska jag straxt lägga grunden där också, så det är torrt tills imorn!

Annars blir de nog bara att plugga ikväll när hjärtat drar till jobbet, fast jag är så sjukt trött nu så skulle kunna sova. ajust ja, inatt drömde jag att jag ägde en pytteliten människa, en tjej, det var mitt husdjur som jag hade inlåst i en bur, hahaha. fan vad man drömmer sjuka drömmar när man är gravid, men man får sig ju ett gott skratt åt dom ibland iaf :D

ha en bra kväll!


alla bollar i luften!

2009-09-15 22:41:29 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


jaman :) idag har jag hållt igång kan man lugnt säga, vilken energi jag har haft! :) Skulle börjat plugga i förmiddags men planerna ändrades snabbt. Jag satte igång och damsög & skurade, sen har jag diskat och grejjat, dammat & torkat lite listor & lite överallt. Har även beställt gardiner till köket, det fick bli ljusgröna & mörkbruna panellängder, så får hoppas de matchar där sen :)

Kakelnissarna dök aldrig upp sen idag, så tippar på att dom kommer imorgon. Men får hoppas de kommer tidigt för jag ska åka mot skolan vid 9 hugget :) prata med min lärare och se vad det är som är fel enligt henne, så ska jag kanske passa på att plugga lite där eller se någon film som ingår i min kurs. Och sen ska vi ju till barnmorskan och det ska bli kul :)

Babe stack iväg till jobbet för någon halvtimme sedan, och jag har fått massa plugg gjort nu på kvällen, och sitter nu och pratar med mamma i telefon, min älskade mamma!! är så glad för hennes skull, hon har fått jobb nu igen heltid och lär blir kvar, på hennes gamla jobb cloetta som hon jobbat på sen hon var 16 år. Och idag får man vara glad över ifall man hittat ett timjobb, så jag är glad att hon fick heltid nu. saknar att sitta och prata med mamma över en kaffe på kvällarna, vi har haft många mysiga kaffe-prat kvällar! tråkigt att bo så långt ifrån sina nära känner jag :(

hopp ne nu ska jag plugga vidare lite till.
min pojkvän är min livskamrat & min livs kärlek ♥
bye bye!


Vecka 28

2009-09-15 21:55:18 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


nu har man gått in i vecka 28 då :) nu börjar det ta fart, tiden springer, fast som Stefan sa igår "de känns som om ni vart gravida i evigheter" och det kan jag inte mer än att hålla med om. När man tänker tillbaka från den dagen vi fick reda på det så känns det faktiskt som evigheter! Men nu är det bara 89 dagar kvar till beräknad förlossning, och det känns inte så överdrivet länge :) det börjar närma sig nu.

Imorgon ska vi till barnmorskan, kul! blir nog mätning, hjärtljud & vägning och lite prat :) Får man se hur mycket jag har gått upp nu då, sist var det 4,5 kg och det var för ca en månad sedan!

som de står på liberos hemsida så ska vår lilla kicka vara omkring 35 cm lång & väga 1 kg. Och det känns att hon blir större och större, magen är ju rätt så spänd och är lite ivägen ibland :) Och rörelser har de varit i princip hela dagen idag, mysiga rörelser :)


Kakelnissarna

2009-09-15 11:22:31 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


jajjemänsan, dom sitter man och väntar på, de var här och plinga på dörren 08.30, jag började fumla efter mobilen och trodde alarmet gick igång, men tillslut förstod jag att det var någon på dörren. Han som kom kollade i duschen och såg klart och tydlgt också att de satt dit fel vit färg på kakelplattorna mot vad de övriga är! så han sa: det är ju bara att riva hela skiten och göra om" yes yes yes tänkte jag :) då får vi ett fräscht och nykaklat badrum gratis, i think! så dom skulle komma tillbaka och bestämma hur de ska gå till väga!

Idag är det lika fint väder som igår, solen värmde när vi satt på Tenhos & mias ballkong igår. Idag blir det att plugga en massa tänkte jag!

bye!


Barnen har åkt hem!

2009-09-13 21:17:35 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Japp helgen sprang iväg känns de som, igår åkte vi som sagt till Västerås så barnen fick handla på Toys´rus för sina presentkort, och det tog sin lilla tid där inne, men de är väl klart när de fick välja på så mycket som finns där inne, med nöjda inköp åkte vi därifrån och åt på Max! Sedan på kvällen blev vi bjudna på middag hemma hos Peter & Lollybeth, friterad kyckling, friterade räkor & pommes m.m bjöd dom oss på, och guud så gott det var :) Sedan blev det lite spel när vi kom hem, Nora fick ju ett spel som heter den hungriga elefanten av oss när hon fyllde år, och det är väldigt populärt här hemma :) och sedan blev de mys framför Tzatsiki filmen & sen sovdags.

mitt natt blev väl inte as rolig, låg med aj aj i revbenen och ond ångest i bröstet, hatar när paniken bara dyker upp sådär, det går inte sätta stopp för den, det går inte att sätta fingret på varför den just kommer, i just den stunden, det är något man får leva med helt enkelt, jag somna ju till slut iaf, efter många timmars vridande i sängen.

tjejjerna vaknade redan vid 7 imorse, och älsklingen och jag tog oss upp straxt efter 8, det var segt! Men det var frukosttajm. Annars har vi inte gjort så mycket idag, tagit det lugnt, ätit lite mat och spelat spel, gjort slingor i tjejjernas hår med hårfärgningsapparaten Nora hittade på Toys´rus, och så har kickorna även målat sina sparbössor som dom fick av min syster med familj i present :)

Det blir så tomt här i huset då tjejerna åker till sin mamma igen. Älsklingen stack iväg till Peter i samma veva så jag har suttit här i min ensamhet idag, fast jag har faktiskt fått plugg gjort :) vilket är bra! Och så har jag slö tittat på Ensam mamma söker.

Nu tittade babe in genom ytterdörren, så nu blir det en kopp med Te & så ska vi se på filmen som är på 4:an! :)


Toys´rus

2009-09-12 11:47:56 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


igår hämtade vi tjejjerna på dagis & fritis, så blev det att åka o handla på coop på vägen hem, sen stack vi mot lekparkarna och lekte ett tag. och idag ska vi åka mot västerås så tjejerna får handla på Toys´rus för sina presentkort som dom fick när de fyllde år av min mamma! sen på hemvägen blir det en sväng förbi markus föräldrar och säga hej, o dom är barnvakt åt lille algot idag med :) trevligt!

nej men ha en bra lördag :)


3D ultraljud! underbart!!

2009-09-06 15:23:20 / 17 kommentarer kommentera inlägget?..


I onsdags åkte jag till Linköping för att jag dagen efter skulle göra 3D ultraljud 09.30. Min älskling stannade hemma och kryade på sig, sjuklingar är vi, men han har varit brutalt hostig o dan. Jennifer följde med mig till ultraljudet, DET VAR UNDERBART! Har trott hela tiden att det är en liten grabb därinne, men det visade sig att vi ska få en dotter den 13 december :) ♥ Hon mådde bra där inne och var fullt frisk på allt det han tittade. Hon var väldigt stilla under ultraljudet så läkaren som hette Anders fick putta och trycka lite så hon rörde på sig :) hon var en liten tjockis om magen, och hade putande mun :D Och så kan jag ju även säga att han Anders var hur bra som helst, han sa vad allt var, hur allt låg till osv, tryggt! Besöket var garanterat värt varenda krona vi punga ut för det, utan tvekan :) nu har vi fått sett henne, våra ängel! ♥ läntar tills jag får se dig i verkligheten!


 



ett litet klipp på vår lilla tjejja vecka 26 :)


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!