4 Veckors kontroll!

2010-01-11 17:19:29 / 6 kommentarer kommentera inlägget?..


Blev att dra på sig lite varma kläder och ge sig ut i kylan förrut, stoppade ner Alexia i sin vagn så gick vi mot BVC! Hon sov hela vägen dit, men när vi väl kom fram och skulle klä av oss blev hon suris :( hon skrek i princip hela tiden där, stackars tjej.. men vi vägde och hon hade gått upp lite mer än 200gram igen, så hon äter iaf som hon ska, känns skönt att veta att hon får i sig bra mängd. Sedan kollade barnmorskan om hon följde med med blicken och det gjorde hon ju också som man skulle :) Sedan hoppade jag in på apoteket och köpte magdroppar till henne, så hon fick 5 droppar förrut och sen var de ju även dags att börja med D-vitamindropparna idag! Så jag hoppas verkligen att hon blir bättre nu, för man lider verkligen av att se när hon skriker och kämpar.. men jag har hört att magdropparna ska vara susen, så vi hoppas på det!

Hon var iaf lite happy förrut när markus kom hem från jobbet, då satt hon och log mot honom och var vaken :) och sen för en stund sedan så fick hon ligga lite på magen och joddla lite :) hon är så himla mysig!! Och hon har blivit såå stor, en riktig bebis! :)



Alexandra ringde förrut, har ej hört ifrån henne på några dagar, så trodde fröken hade fått åka in till förlossningen, men så fel jag hade :) men snart är det dags iaf, och jag tycker de är as spännande! :D Idag ska jag börja med omvårdnadskursen. Ska bli skoj, har läst igenom den lite, men ska låna boken av challe, har ingen större lust att slänga ut flera hundra på en ny. Och eftersom jag ändå ska ner till Linköping mot helgen så kan jag låna med mig boken hem av henne då :)

Ne nu ska jag läsa lite till i häftet och se om de är nån uppgift man kan göra utan ha boken till hands.
bye bye!

 


Kommentarer

Men minifom är ju till kolik. Hon har väl inte det?

Vad hon växer:) enya fick sin första tand igår & fler är på väg :)

Herregud vad det går undan.

2010-01-11 18:58:56

Ja verkligen :)



Ja men dom dropparna är ju till småbarnsdiarré, småbarnseksem och småbarnskolik.Har jag för mig

Men hoppas att det funkar, Har hon haft ont i magen länge? eller har det kommit helt plötsligt?

när ska ni med alexia till dit dom kollar skenan?



2010-01-11 20:18:03
jennyhammarström - livet som ung mamma http://jennyhammarstrom.blogg.se/

jag började med dom för 2 dagar sen :)

2010-01-11 21:47:49

Hej!

Anmäl dig gärna till veckans blogg hos mig ;)

2010-01-11 23:36:51

hej gumman! jag har ju läst omvårdnadskursen, vet inte riktigt om de e samma uppgifter, men liknande måste de ju vara? tänkte om du ville att jag skulle maila mina uppgifter til dig så du kunde kolla på dom om du ville ha lite "hjälp på traven"? :) hör av dig i så fall! kram

2010-01-12 10:04:01

Hej! Hoppas ni mår bra?! Alicia hade sempers magdroppar när hon hade ont i magen förut o de är kanon! Kram Marina

2010-01-12 10:08:59

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!