Riktigt seg natt :(

2010-05-06 15:40:04 / 9 kommentarer kommentera inlägget?..


Min lilla sjukling kunde inte somna in ordentligt igår, det slutade med att vid 01 tiden hoppade hon och jag in i en varm dusch, en tog jag på henne varma kläder och satte henne i bärselen, så gick vi ner till källaren och släpa upp vagnen för alla dessa jävla trappor.. det var jobbigt som satan och jag väckte nog alla i trapphuset, men vad gör man inte för att sin lilla ängel ska kunna få lite sömn? Hon somnade efter mycket om och men vid 02.30 hugget i vagnen, skönt att hon somna i den, så hon hade huvudet lite högre upp! Kan ju inte vara lätt för en liten bebis att vara sådär täppt.. man vågar ju knappt sova själv för man är orolig över ifall hon inte får luft eller så.. men några timmars sömn blev iaf..

Var som en zombie när vi gick upp 08.30, och är det fortfarande. Jag själv är ju inte riktigt frisk heller, hostar & snorar, men de ger sig väl snart. Alexia och jag låg däckade i soffan förrut, hon låg och åt och jag slumra till säkert i bara några minuter, vaknade med ett ryck och inser att lillan ligger och gråter på vardagsrumsmattan :(  hjälp vad rädd jag blev! Undersökte hela huvudet på henne tryckte och kände men hon verkar ej ha fått ont av smällen, utan tror hon blev mest rädd, tur att vi precis köpt en ny matta som är lite mjukare än den förra iaf. Nu kommer jag aldrig ha henne på yttersidan om jag ligger och ammar, aldrig livet igen då man är trött & seg. Tänkte väl inte helt klart där, och hon snurrar ju runt som en boll så fort hon kan lixom.. så borde ju tänkt klarare, men alla gör väl misstag, men de lär man sig ju av!

Idag står inte ett skit på agendan, eller jo, tvättstugan, men min karl ligger och sover fortfarande så jag vill ej gå ifrån Alexia. Och dom på sjukvårdsupplysningen sa det att så länge jag kan amma henne, så kan hon ju andas bra. Så det är väl bara fortsätta med koksaltslösning & hoppas på att de blir bättre. Första gången lillan är sjuk sen hon kom till världen :)

Ne nu ska jag dricka kaffe.
bye bye!

Pluttis dååå!!


Kommentarer

SV: Följer dig nu!

2010-05-06 15:47:50

Men vilken söting!

2010-05-06 15:51:31
fia

nemen stackars mina underbara tjejer, ligger ni och är sjuka, kom hit så ska jag ta hand om er båda två :P

Din nanny du vet, hehe



2010-05-06 16:05:14

haha va söt du är ;) jaa kom hit och stoppa om oss med lite varm blåbärssoffa och en mysig film! saknar dig min fina!

2010-05-06 16:06:59

Ahaa :)



Gud vad jobbigt när dom små liven är sjuka :( alicia har hunnit få på sig 2 st förskylning under loppet av 3 månader :( inte alls kul.

2010-05-06 16:09:53

Men har ni ingen spjälsäng till henne? När E var mega förkyld så la jag böcker under hennes säng alltså så att fram delen höjdes en bit. Funka fin fint det!

2010-05-06 17:28:02

Hahah ja jag tänkte väl ;-) Ja prova det, Det funkar bra..Och det finns nässpray till bebisar också..Hur gammal är tösen nu?

2010-05-06 19:40:29

jaa usch.

Absolut de funkar jätte bra, ja köpte sånna där engångs droppar :) o sen använde jag nässug det funkar skit bra :)

2010-05-06 23:03:10

Ja hon har en speciell krypstil min tös haha :-)

Jaha okej ,Ja alltså E har ju haft jätte ont i munnen stackarn. Nu har hon 3 tänder som spruckit igenom och 2 till syns och spricker igenom när som. Men nu har hon inte haft ont konstigt nog, utan det var när hennes första tänder kom som hon dreggla som f*n, hade ont och var kinkig..och vart även lite lös i magen..

2010-05-07 07:19:47

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!