Örondoktor besök & lek & tand!

2010-05-04 23:53:21 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Minns inte om de var nu inatt eller igår natt, men nån utav nätterna vaknade jag med stans ryck i sängen och var livrädd, hade nån extrem mardröm så jag nästan börja tjuta, Alexia låg bredvid mig i sängen så burra ihop mig med henne och låg bara och stirra i mörkret, ursh, as äckligt var det.. skumt att jag inte ens minns vad det va jag drömde nu.

Idag åkte lillan och jag iväg och hämtade Nora på hennes dagis, alla ungar satt och åt mat då, och dom var ju väldigt nyfikna på alexia, så de spanade in henne innan vi åkte vidare mot Fagersta igen. Nora hade tid hos örondoktorn för att suga rent, och hennes mamma hade nåt viktigt i skolan & markus jobbar ju natt, så då är det ju klart jag åker dit med henne, det gör ju inte mig något.. Kul o vara delaktig i barnens liv bara! De fick suga lite, sen for handen upp för örat ett antal gånger och det slutade med att vi fick gå därifrån med en ny tid bokad! :) Jag själv var livrädd för doktorer då jag var i Noras ålder så mig fick de jaga i korridorerna haha.. men hon var duktig ändå som lät dom göra några försök iaf! Men jag stod där och kände mig rätt hjälplös, vad gör man lixom om ungen vägrar? man kan ju knappast tvinga dom!

Efter besöket hos doktorn åkte vi hem hit och pyssla lite, sen gav vi oss ut. Nora fick två guldpengar av mig för hon lät dom suga lite örat iaf :) så de handla hon lite godis för. Alexia sov medans vi lekte loss i lekparken. Det är verkligen skillnad på när man bara har någon utav Ebba eller Nora hos sig.. fick mig ett par rejäla skratt tillsammans med Nora idag, hon har ju humor som är bra iaf :D haha gullunge! ♥ Sen efter 17 tiden kom hennes kära mor och hämtade henne.

Annars ikväll har väl alexia varit en liten gnällspik, och jag upptäckte imorse att de syntes en gadd under tandköttet och nu på kvällen hade den spruckit igenom så den känns, och den är vass!! vill inte bli biten om man säger så, haha.. men då förstår jag ju varför hon är en gnällspik, kliar säkert som bara den. Så bitring är toppen i såna här lägen :)

Markus och jag har pratat igenom endel saker och det känns skönt, det känns även skönt att han visar lite svartsjuka för då vet man ju att man är älskad ;) Imorgon är det babysim som gäller, och då ska markus följa med och filma, ska bli as kul!! :)


Nora redo med vagnen :)



Alexia vaknade till och fick gunga lite :) det tycks hon gilla!



Tack för en mysig dag!♥


Kommentarer

Vart har du köpt alexias vagn :)? jätte fin var den

2010-05-05 13:27:12

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!