Vecka 34

2009-10-29 13:23:54 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Nu helt plötsligt har tiden sprungit iväg och jag är redan i graviditetsvecka 34. Visst går det fort? Det är mycket som har hänt senaste tiden, magen har vuxit och är stor som en boll tycker jag. Hon har ju legat och tryckt på väldigt mycket på mitt högra revben, men nu har jag inte sån brutal smärta i det som jag hade för några dagar sen. Men hon har börjat sparka och slå därinne, och det märker man verkligen skillnad på, för nu är slagen och sparkarna verkligen hårda och kraftiga! Så de är inte skönt när hon väl får in en spark rakt på revbenet, its hurt! Men hon har det ju trångt där inne! :)

Har börjat läsa väldigt mycket inne på familjeliv.se och andras förlossningar och om vilka bedövningar som de kvinnor har tagit och vad som varit bra för dom. Självklart kommer det väl bli så att man kommer ha så pass ont när man är inne på förlossningen med värkar och allt så att man behöver någon sorts bedövning, och lustgas tycks alla ta och det kommer nog jag med få göra. Men sedan har jag blivit så skrämd av alla skräckhistorier kring just ryggbedövningen epidural, men läste mycket om det igår och nu känns de bättre. Det fanns även en bedövning som heter Spinal och den verkar i ca 2 timmar och de som hade tagit den hade inte känt så stor och brutal smärta under just förlossningen heller. men ska läsa på lite mer om bedövningar och vad jag kan tänka mig för olika. Kan ju vara bra att ha lite önskemål och lite kunskap om det när man väl är på plats sen :)

Jag ska till barnmorskan den 5 november igen för kontroll, och då skulle jag även ta blodprov, i armen :( hatar verkligen nålar, men vafan man dör ju inte! Så då ska jag fråga om hon är fixerad där inne ännu, men det tror jag nog, hon har ju legat med huvudet nedåt nu ett bra tag och inte vänt på sig än vad jag har känt av iaf. Och när hon vände på sig sist, då kände ja verkligen det! åhh jag längtar såå efter henne!!

Men börjar få lite smått panik över att vi inte bestämt oss för något namn ännu, help help. Gäller att hitta något snart! :)


Kommentarer
Magdalena

Hej!



Hittade din blogg via familjeliv.se! Jag är 20 år, är oxå i vecka 34, väntar mitt första barn 10 december :) Hoppas allt går bra för er! :)

2009-10-29 16:09:11

Hej!!

ahaa vad roligt :) jaa desamma, inte långt kvar nu ju! :)

2009-11-02 23:13:16

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!