Mina tankar & känslor!

2009-02-25 23:16:15 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Det sprätter i mina fingrar, så jag kan väl skriva hur min dag har varit :)

Älskling och jag somna om imorse så vi hann bara med två maskiner tvätt, men skönt att vi hann med lite iaf :) Jag åkte med bussen vid 12 till Köping. Det är ju människor med något slags funktionshinder eller de som bara behöver stöd i sin vardag som jag jobbar med, och dom är mysiga, roliga och kramiga :) Man ska ju inte prata om de boende öppet med folk, men jag kan uttrycka mig som så att det finns en speciell kvinna på bygget som kan bli rätt så arg och är ganska så vresig, men hon ser mig som en vän redan, och jag umgås väldigt mycket med henne när jag är på jobbet. Idag städade vi, vi gjorde fotbad, måla naglarna, och så bakade vi även en god kaka och hann med att spela Yatzy :)

Att jobba inom vården är ett väldigt krävande yrke ändå, man måste ha ganska så mycket tålamod och veta vad man ska säga för att brukaren inte ska uppfatta fel saker osv. Men jag älskar det här yrket. Nu har jag arbetat med både dementa, äldre som är sjuka, och de med funktionshinder, och jag stormtrivs. Man är en viktig människa på jobbet, man spelar en stor roll för de boende, man vill att de ska må bra, och känna sig trygga. Man finns där för någon som behöver hjälp/stöd.

Sedan jag började arbeta inom vården för allra första gånger för snart 1 år sedan, så har jag som person utvecklats väldigt mycket. Jag har blivit mer vuxen och jag har lärt mig att ta för mig mera och är inte lika blyg längre. Blyghet är ett stort problem som jag faktiskt har, men det börjar bli bättre och bättre, och mycket är nog tack vare yrkena som jag varit på.

Jag var hos doktorn här för ett tag sedan och jag ska börja träffa en psykolog, men när vet jag inte. Anledningen till det är för panikångesten, oro, stress, och hur jag ska lära mig att hantera situationer i olika lägen. Jag vill kunna lära mig att exempel gå själv på stan utan att känna att exakt alla tittar på en från topp till tå, jag vill kunna få den frihet som man kan ha. En grej som jag gick och tänkte på idag när jag gick hem från bussen, är att jag unviker verkligen att gå över övergångsställen ifall det är en bil på väg, för jag vill inte att den ska stanna för då är jag i centrum. Jag hatar att vara i centrum, okej att alla människor gillar lite uppmärksamhet ibland, men det är inte ofta alls för min del, jag undviker det så gott jag kan.

Endel som läser det här inlägget nu kanske tänker, varför skriver hon allt det här? Men ibland är jag öppen som just i denna stund, och då behöver jag skriva om det, jag skäms inte över det, och känner att det är skönt att folk vet hur man är som person. Kanske är fler som känner som mig?

aja, nog pratat om det.

jag skulle nog kunna sitta här och skriva hur långt inlägg som helst, men det blir för tröttsamt att läsa, men å andra sidan skriver jag för att jag vill skriva av mig. För det behövs verkligen ibland.. Vad är första steget till att lära sig att tro på sig själv?


sov gott.


Kommentarer
sis

Så kul att du trivs med jobbet. Kommer ihåg hur mycket mamma och jag skrattade åt det först då förra året du hade fått tag i det jobbet. Det var ju verkligen inget för syrran ! Haha, men vi hade fel, och det var så roligt att se ! :)

Lycka till hos psykologen, det kommer gå bra ska du se ! Du är så duktig, är så stolt över dej! Puss

2009-02-26 07:49:10

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!