Vecka 40

2009-12-07 15:41:47 / 5 kommentarer kommentera inlägget?..


Imorse kikade jag lite på libero sidan och insåg att jag nu är i vecka 40, de låter så mycket! Fick "mensvärk" inatt och tidigt imorse, men försökte bara sova sova sova så man slapp ligga och känna och så vaknade jag upp vid 12 idag och mådde lite små illa men ingen värk så det var ju lite skönt :) Nu när det gått såhär långt så känner jag inte alls så jätte mycket sparkar och sånt, utan det är mest som om hon pressar foten utåt eller att hon vickar på rumpan eller liknande! Man blir ju orolig när man inte känner lika mycket rörelser som för kanske 1-2 veckor sedan, men nu är hon ju så pass stor så att hon förmodligen fyller upp hela min mage, och så har jag läst att man kanske inte känner lika brutala rörelser längre nu när man är så långt gången!

Brukar trycka till lite på foten på tösen så sprattlar det till iaf :) hon kanske också vilar upp sig inför den stora dagen :) Fan vad jag längtar efter henne, att se hur hon ser ut och allting, galet spännande!!

här kommer en bild från igår kväll på min basketbollsmage :)



Kommentarer

Ja man kan inte förklara hur en förlossning känns, man måste uppleva det själv. Det är helt sjukt vilka krafter vi kvinnor har som kan få ut en "stor" bebis.

Det är häftigt om man tänker så, Men just i själva stunden tänker man inte så hahaha.

Ja använd lustgas det är bra.

Oj nu är du färdig gräddad ser jag :) hehe. Heja bebis kom ut nu !!!:)

2009-12-07 17:55:38

Du är oförskämt snyggt gravid =)



Jätte fin mage

2009-12-07 18:15:51
jenny hammarström - blivande mamma http://jennyhammarstrom.blogg.se/

snart har vi dom i våra famnar ! :D

2009-12-07 19:43:00
Malin

håller med penny, du är sjukt snyggt gravid alltså. Vissa får ju fula bristningar över hela magen. Skit fin mage.

2009-12-08 21:40:37

haha men tack! :) det är ju skönt o slippa bristningarna, men kanske dyker upp nu, vem vet :P men övriga kroppen lär ju tränas upp endel sen :D

2009-12-09 00:43:01

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!