Hostmedicin!

2009-12-03 18:35:21 / 6 kommentarer kommentera inlägget?..


På vårdcentralen konstaterade hon direkt att halsfluss var det ju inte frågan om, utan det var visst svininfluensan! Blir ju lite scary av att bara höra att det är det man åkt på, men både sjuksköterskan och doktorn sa att nu har man gått över de värsta dagarna med feber och sånt, så nu är det bara att hosta på och harkla upp allt slem så man inte åker på lunginflammation, och sjukligheten sitter i ungefär en vecka, så efter helgen borde jag vara kry. Ska ner till Apoteket och hämta hostmedicinen de skrev ut åt mig, för den fanns inte hemma idag, så köpte nåt slemlösande jag sörplar i mig just nu! Fan varför skulle man bli sjuk nu för? Blir att ta vaccinet efter förlossningen sen. En bra sida dom tipsade om på vårdis är: www.krisinformation.se där står det allt man vill veta om sjukdommar och influensan och grejjer.

Jag tror att det stämmer väldigt bra det som står skrivet om att gravida kvinnor som är i slutet av graviditeten får för sig att exempel storstäda, baka, laga massa mat, ändra om i hemmet, och pyssla och grejja! Man får verkligen ett sånt sug efter såna grejjer, haha helt knäppt egentligen när man är sjuk och inte ett dugg pigg.

Men nu sitter jag och väntar på att pappa ska ringa och berätta farmors recept på knäck, dom är sååå goda!! Så är de inte allt för jobbiga och svåra att göra så ska jag nog dra igång en kok idag :) Ne nu ska jag slå in de sista julklapparna te tjejjerna (haha ni ser nu är jag igång igen). Man är ju rätt så trött på att bara sova och sitta still nu.  GÖR MIG FRISK! 

bye bye! 
En ny bild på magen :)



Kommentarer

Krya på dig och hoppas allt går bra med magen och den lilla :)

2009-12-03 19:49:02

nemen usch då, Men om man har haft svinis så är risken mycket liten att man får den igen har jag för mig.

Jag tänker inte vacc mig ialf.

2009-12-03 20:27:59

Ja det är super kul verkligen :)

Okej ja hoppas du blir frisk snart,

Börjar du känna av mer nu mot slutet ?

Kram

2009-12-03 20:35:50

Åh vilken fin mage :) Grattis och hoppas att du kryar på dig. Själv tog man sprutar idag och har blivit sjuk av den haha!

2009-12-04 01:22:31

Okej, Jag känner inte mig så säker med den där svinis sprutan så jag kommer avstå. Fast vi har lilla enya så struntar vi att ta den. Hon är hos mina föräldrar när vi storhandlar så hon inte utsätts för massa baciller. Och så är vi noga med att tvätta händerna. Det räcker långt o väl.

Okej :)

2009-12-04 15:36:48

Ja men alla säger så olika om det där. Man man får tro vad man vill.

Sen springer jag inte runt o ränner bland folmassor heller så.

Jaja skit samma. Upp till var o en om man ska ta den eller inte,

2009-12-04 23:19:11

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!