Har jag rätt eller fel?

2008-10-26 00:16:43 / 10 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag åkte jag raka spåret in mot Wedins för mamma undra om ja kunde hoppa in och köpa ett par stövlar till henne, så självklart ställer man upp på det :) överdrivet mycket folk på ikanohuset, och inne på Wedins var folk som tokiga bland stövlarna. Hittade ett par fräschingar så betalade jag och stack iväg in mot staden! Mötte upp min fina pärla Jennifer! Så passade jag på att köpa väskan som jag spanade in igår på Accent! bra köp! Blev en sväng till Subway för lite käk i magen. Sedan innan bion satt vi bara och snackade en bra stund inne på Steevés! Vi kollade på bion "Låt den rätte komma in" Trodde att det skulle vara en riktig skräckis, men icke icke! en svensk film, som jag tyckte var urdålig! Medans Jennifer tyckte att den var helt okej. Men smaken är ju som baken! :)

Har nu suttit och funderat lite över vänskaper och sådär ikväll! Och jag tänkte skriva lite smått om en speciell händelse som skett. namn behövs inte nämnas, men jag behöver lite respons på vem som gör fel, och vad andra tycker?

Som alla vet så har Markus och jag haft ett så kallat "Distansförhållande" vilket har gjort att då jag åker till honom så stannar jag helst ett par dagar. Jag har en vän som fyllde 20 år för ett tag sedan! Hon ville att jag skulle komma på hennes middag som var samma dag då markus och jag firar våra månads-dagar! (Det var ej våran ett årsdag! utan månadsdag :) ) Jag sa då nån vecka innan middagen att jag kunde komma, och bestämde med Markus att jag åker på kvällen! Sedan tänkte jag efter, och kom fram till att jag kunde åka och fira henne på dagen, lämna present osv. För annars hade jag också fått sitta och åka 20 mil i kolsvart mörker!  Men det blev totalvägring från hennes sida. Hon hade absolut ingen tid till att ses tidigare! Jag försökte med allt, jag sa att jag kunde åka dit på dagen, lämna presenten och byta ett par ord en liten stund, för självklart vill man gratulera sin vän! Hon blev besviken och förstod mig inte för 5 öre hur jag kunde göra så, för det var ett väldigt stort svek i hennes ögon. självklart förstår jag att man blir besviken. Men så tänker jag på hur jag hade betett mig. Hade de varit tvärtom, så hade jag sagt att det var tråkigt, men jag hade förstått situationen och tagit mig tid att träffa personen nån stund på dagen. För man har inte fullt upp stup i ett en hel dag! men det är vad jag hade gjort, och alla tänker vi väl olika! Jag har hört av mig till två av vännerna som jag skriver om nu, så mycket jag kunnat. Igår frågade jag om de ville med och fika ikväll, men dom var sjuka och mådde dåligt! Dessa två personer ser jag idag på staden. Var dom inte dåliga och sjuka? nej? Igår pratade jag med den ena på msn, och ställde ställde frågan till henne, varför de känns som de undviker mig, och varför man aldrig kan få något sms då det står exempel" hej hur mår du?" svaret jag fick, var att hon jobbade så mycket, och att jag ändå inte var hemma så ofta!"  hmm, då tänker jag såhär, så bara för jag inte är hemma, så frågar man inte hur jag mår? eller hör av sig bara för att se hur en vän har det osv! Och den ena personen tycker inte att jag betett mig som en vän mot henne, pga jag inte kunde komma på hennes middag! Jag gjorde verkligen allt för helvete för att kunna komma förbi en sväng och gratta henne! men det gick absolut inte! Jag tycker att är man vänner, så förstår man varandra, vi är lixom inte 13 år längre, vi är vuxna. Den ena undviker mig bara för att jag ej kunde komma på middagen, och den andra bara för att den inte kan tycka något själv? eller hur är det? Jag har pratat mycket med personen som hade middag om hur jobbigt jag verkligen tycker att det är att vara ifrån markus en vecka, för det är skit jobbigt..

Det handlar verkligen inte om att jag skiter i någon utav mina vänner, för det vet dom som känner mig bäst! Jag gör verkligen allt om det behövs för dom! Vännerna värdesätter jag högt som bara den i mitt liv! så blir så himla ledsen och sur på de som säger att jag inte beter mig som en vän och ska gräva ner sig totalt över det, pga en middag jag inte kunde komma på! hmm, är det jag som har helt fel? kom med åsikter, behövs höras!

Nog pratat om vänskap! Jag har haft en jättebra kväll tillsammans med Jennifer idag, hon är så himla bra! (Tack för att du finns för mig!) Och inatt ska man ju ställa tillbaka klockan en timme! men jag väntar nog med det tills imorn bitti! :) skönt! imorn blir det bus med lilleman på busfabriken, jag har själv aldrig varit där, men han älskar verkligen det! Och han hade varit där hela dagen idag med sin pappa & brinken och hans lille kille och busat! Lyx att vi ska dit imorn med! kul för honom!

Ne nu ska jag grejja lite..

sov gott med er! :)
Jag älskar dig Markus Pikkuaho! ♥

Kommentarer

sv: Så lite du!:)

2008-10-26 00:19:35
freddan

dom så kallade kompisarna till dig kan inte va riktiga vänner, va ere för stil? firar man årsdag med sin pojkvän man ska flytta ihop med o allt så e det väl sjlävklart att man gör som du hade tänkt..varför inte få komma på dagen o ta det då?? hoppas dina fitt"polare" läser det här o skäms rejält



tack o hej 3 liter leverpastej!



stand your ground lindsey ;D

2008-10-26 00:39:47

Fast det var inte våran årsdag, men det var våran månadsdag! :) 7:e! men men! :) skönt att höra din åsikt !

2008-10-26 00:43:57

sv: aaw tack=) JA visst är den, ja undrar hur många gånger ja sett den nu haha!



O till ditt inlägg. Ja tycker definitivt inte att du gjort något fel, du gjorde vad du kunde för att kunna få träffa din vän på hennes födelsedag men hon kunde inte o vad skulle du kunna göra åt det.

O visst hon fyllde år men hon borde ändå förstå dej, du har ett distandsförhållande, då försöker man ju träffas så ofta som möjligt o nu råka de bli på hennes födelsedag.

Tycker det är fel av dina vänner att undvika dej. Vadär det för ursäkter dom kommer med egentligen?:S

O som du säger ni är inte 13 år längre, utan vuxna människor.

Du ska väl inte behöva lida hela livet bara för att du inte kunde komma på hennes middag?

Hon kanske blev lite besviken över att du inte kunde komma men vad mer kunde du göra än att försöka träffas lite tidigare på dagen. Skulle du ställt in din resa till din pojkvän? Nää de tycker jag inte! Bra inlägg!!



kram

2008-10-26 01:10:15

öhm, skrev en kommentar till detta inlägget precis, fast de kom inte med:S fick du det?

2008-10-26 01:22:43

Tjejen du behöver radbrytning i inlägget^^ Blev lite jobbigt att läsa..



Jag tycker inte du gjort något fel, pojkvännen är ju jätte speciell nu i början av förhållandet. Jag skulle förmodligen gjort samma sak men jag tror inte mina vänner skulle reagera likadant som dina.

Det är tanken som räknas och du ville ju faktiskt komma dit på dagen och gratta henne en stund, men hon kunde ju inte då likadant som att du inte kunde senare heller, det borde hon förstå.



Skulle det vara nu i mitt och min sambos förhållande skulle jag definitivt välja min väns middag, men vi har ju varit tillsammans i över 1½ år och då ser man dessa saker inte på samma sätt.

2008-10-26 09:10:46

svar: Ja mitt hår blir helt fantastiskt mjukt av inpackningen från Absolut Repair (den gula serien)så om balsamet är hälften så bra är jag nöjd. :0)

2008-10-26 09:53:57

Ha en fin söndag nu:-)!

2008-10-26 11:37:53

jag känner igen din lilla berättelse. jag har haft stora problem med mina vänner. varit totalt ovänner med dem i ett halvår pga av dåvarande pojkvänner. det handlar inte om rätt och fel men dem "vännerna" du skrev om måste växa upp och komma över saker och ting.



det är bara löjligt. jag har själv varit med om att man hör av sig men får inget tillbaka. ta vara på dina "riktiga" vänner.



visst, 20 år är "stort" men man behöver inte bete sig som 15. stå på dig och satsa på din kille för dina riktiga vänner finns alltid där. det märkte jag själv nu senast jag inte hade kontakt med någon vän alls på 6 månader.



skicka gärna tillbaka för ett sådant här ämne ligger mig nära i hjärtat iaf.. :)

2008-10-26 16:51:27

du erbjöd dig ju o gratta personen på dagen det är huvudsaken tycker jag! det borde hon/han va glad för! Helt förståligt ditt val! Det är inte du som gjort fel

2008-10-26 18:41:48

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!