packat och klart!

2008-11-29 02:10:05 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Ohyes, imorse vaknade jag inte förens 10.20, men hann med bussen in till stan som gick elva! :) Gick till infokomp där yasmin höll hus, och bytte ett par ord :) efter det blev det mys med Jennifer och Max, vi satt nere vid stångån i kylan! Så kom pappa och hämtade upp mig sen!

Pappa, jag & Mamma har kört med packning här i full rulle här idag, farsan och jag köpte god smörgåstårta när vi åkte hem från staden, då blev min hungriga mage glad! :) efter att vi packat nån timme, stack jag iväg till Sofia och Pekka som var barnvakt :) Blev en kopp kaffe och prat som vanligt! skönt att hinna träffa er innan flytten!

Farmor och Farfar kom förbi med en inflyttningspresent till mig och hjärtat, så självklart tjata jag in dom på en kopp kaffe :) hann även träffa min kära mormor idag också, kaffe hos henne vid 21.30 hugget!

Blev klar med all packning här för någon timme sedan, farsan åkte hem elva nångång, så därefter blev det massa småplock och så för min och mammas del, jag trodde verkligen inte att det var så himla mycket att packa ändå, men det var en hel del! men nu är det så gott som klart, så åker iväg omkring 07.30 imorn bitti. bränt en skiva precis som jag johan & syrran kan digga till i bilen :D

Saknar min markus så himla dant så det är sjukt just nu, jag är så jävla kär i honom, sådär riktigt larvigt kär! du är min livs kärlek, och du och jag måste hålla ihop livet ut, så är det bara, för jag klarar mig inte utan dig!

Hittade ett minnes kort under nån hylla i rummet som ja gav far min! men kika på det först, och det fanns ett par pics där på, och självklart på linslusen jag själv, haha! från 2006 nån gång, jag saknar det blonda håret, men de kommer snart igen, nu har jag ju hur kort som helst, men inte ett dugg slitet, så nu kan man börja spara igen =) tjuuuhuu!

ne fan nu måste jag sova, ska ju upp om 4 timmar!


PUSS & KRAM!



lättar på trycket!

2008-11-27 11:43:06 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej hopp, idag vaknade jag av att någon försäljare ringde mig 09.30, fast det var bra, men man är inte på bästa humöret då en person ringer och vill att man ska bli medlem hos dom, och handla deras produkter och virse versa. låg och höll telen mot örat ett tag. sen klick!

Knalla upp ur sängen och satte mig i telefon det första jag gjorde. Började med att försöka få tag i HSB i Fagersta, så vi kan få namnbyte på vår dörr, efter mycket ringade kom jag till slut fram till rätt person. och det blir förmodligen gjort nu när som helst sa hon! :) good! Därefter ringde jag Laredoute och det visade sig att jag inte hade ett dugg att betala in till dom denna månad, STORT PLUS! därefter ringde jag CSN, men varje gång man ringer dit förväntar man sig ett dåligt svar, och så blev det ännu denna gång, har jag inte fått in några pengar skulle jag höra av mig om en vecka. Därefter ringde jag Privat-tandläkaren i Fagersta och skrev in mig, det var en kille som tog emot människor med skräck för tandläkare, och de som ville gå hos en privat, så blir kallad om ett år sade vi! :) Därefter ringde jag chefen för stolpvreten, för att se hur det kommer se ut med jobb framöver i December, dom höll på med inbokningarna nu, så fick två tider direkt iaf. (Så lär det nog dyka upp fler, det är jag bombsäker på) Därefter ringde jag lönekontoret och ordnade så jag ska dra full skatt, så jag inte får betala massor senare.

Så idag har jag uträttat en massa ringade ärenden :) skolan ska jag skicka mail till och se när den slutar, och hur lång tid jag har på mig att bli klar. För slutar skolan den 19:e December så behöver jag inte stressa som en tok nu idag och imorgon med plugget.

Igår ringde jag the phone House, berättade hur min telefon betedde sig, och jag fick komma in, så åkte dit innan jobbet, lämna in den på service som nu skulle ta ca 2 veckor, så har en lånetelefon, samsung nu. Förstår inte mkt alltså, haha! mina sms jag skickar ser skit tråkiga ut, för jag vet inte ens hur man gör en smiley, haha!

Hade en praktikant bredvid mig hela jobbpasset igår, kan säga att det gjorde mig grymt stressad, men det gick bra ändå. lät honom göra väldigt mycket. Trodde det var hans 2:a dag eller något sånt på jobbet, men de visade sig vara hans 5:e vecka, Är det inte dags att börja ta lite egna intiativ då?

Mamma kom hem från jobbet för en stund sedan, men stack lika fort in till stan igen, för att lämna jobb-bilen. Vi ska dra ner julsakerna från vinden när hon kommer, så jag kan packa ner det som är mitt :)

Ekonomin suger just förtillfället, jag äger ungefär 200:-, pga av att vickan inte betalat tillbaka pengarna som hon är skyldig mig, som jag skulle fått för 3 veckor sedan. IDIOT! Hon har sabbat allt känns de som. men hyran är betald, och som tur är får jag bra lön i December, så får väl bli ett sms lån fram tills dess, så man kan köpa julklappar och sånt!

På lördag flyttar vi ju äntligen babe och jag :) hur skönt som helst ska det bli, då allt verkligen är på plats, då är vi där, då är vi fagersta. Då kan man slappna av lite! Och inte känna allt för stor press på allting, som man gör just för stunden. Det kommer att bli bra. Och ekonomin kommer också bli bra, tror inget annat! De ringde från hemtjänsten idag och ville att jag skulle jobba i Fagersta. Men bad dom boka in introduktion för det i början av december, så får se när beskedet om det kommer :)

Ne, om man ska bränna ut lite kort och grejjer, så man kan rensa den här datorn.. Får ta med den när jag flyttar, för jag har inte råd att handla någon ny just för stunden, så kanske har väl turen att man kan göra det i Januari-Februarie där någon gång, bättre med en bärbar än en stor klump!

Det finns de personer/vänner som försökt att gjort massor för att hinna ses nu innan jag flyttar, de visar att de kommer sakna mig, och jag kommer sakna dom :) massor! men det är ju inte så att jag flyttar till andra sidan jorden :)

Ha en fin dag, puss & kram!
Katten musen tio tusen, markus gör mitt liv susen :)


happy!

2008-11-23 20:38:15 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag är en bra dag, en väldigt bra positiv-tänkande-dag! Jag är så jävla stolt över DIG! fan vad du är bra!

Jag har jobbat idag också, 7:e dagen i rad, men nu längtar jag till jobbet i Fagersta :) domr ingde även idag och fråga om jag kunde jobba. Så lär nog få mycket jobb där i december, hoppas jag iaf på! =) För över ett halvår sedan sökte jag jobb på ett städbolag, samtidigt som jag sökte jobbet på attendo, både ville ju att jag skulle komma på intervju, så tackade nej till städet eftersom jag ville testa på ett nytt yrke! och det är jag grymt glad över att jag gjorde. Nu fixade jag in jennifer på detta städbolag, eller fixade in, hon ringde och sa att hon fått nr av mig osv :) hon fick jobbet, men tackade nej av vissa omständigheter. Så nu precis för nån kvart sedan, sa jag till min kära mor som blivit arbetslös att ringa dom. Och gissa, hon fick jobbet och börjar tamefan redan imorgon. Så himla glad för hennes skull. Hon skulle ju aldrig klara av att bo kvar här om hon inte fick tag i ett jobb. YEEEEJ!

Jag skulle egentligen ha plugga lite ikväll, men ska göra det också :) Lilleman, johan & syster kom hit en sväng idag :) bus bus med lillen, han fick ett stort gosedjur-får av mig :)

Imorgon är det frissan som gäller vid 11.00 tiden, sedan blir det doktorn vid 14 hugget, och efter det ska jag förmodligen in till stan och träffa jempa! annars blir det plugg och packning som gäller imorn. flyttar ju på lördag, så jävla härligt, kan det inte bli lördag nu? =)

LOVE & PEACE!

crap

2008-11-23 00:15:08 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Hela veckan som har gått jobbade jag på det nya jobbet, och det känns bra, personalen har man ju lärt känna lite smått, och hittills är dom helt okej :) Jobbet fungerar bra, fick till och med höra att några utav de boende hade sagt till ordinarie personalen att dom tyckte jag var duktig och en väldigt trevlig tjej, så det är positivt :)

Igår blev det att dra till 55:an en sväng med Jennifer och Sophie, sen blev det som vi bestämde att vi skulle till platens, det blev en lyckad kväll, träffa många bekanta! Tog sista bussen hem, och kan säga som så, att så himla skönt det är som nu idag att inte vakna upp utav ångest för att man blev för full osv, Jag drack med måtta igår, och det fixade jag lätt som en plätt!

Men jag vakna upp med en andra massa tråkigheter :( Och jag vet varken ut eller in, jag vet inte vad jag ska säga, bete mig eller göra, för jag kan inte göra någon utav dessa två situationer bra på något vis alls, det får tiden och hjälpen själv lösa.. Just nu är det bara crap, helt enkelt! Jag hoppas och tror verkligen att detta kommer att lösa sig, ge inte upp, va stark.. Jag ber er! Jag behöver er, mest av allt!

Idag har jag gått på jobbet som i nån dimma, var inget pepp på det alls idag faktiskt, men slutade precis innan 21.00, så tiden gick väl hyffsat snabbt ändå..

Ne finns inget mer att skriva just nu, skönt att skriva av sig i bloggen, skönt o ha en blogg, även att man tyvärr inte vill sitta och skriva om personliga saker, men ändå skriva av sig om det på något vis. Men man hänger inte ut någon.. funderar på att inskaffa lösen till bloggen, så den kan bli mera personlig, men åh andra sidan, varför? varför ska folk veta de personliga sakerna som händer i mitt liv, och mina näras liv? aja blev lustigt skrivet nu.. jag yrar helt enkelt!

Vill ägna några ord till min fina pojkvän.
Du är den vackraste och finaste människan som vandrar på den här jorden, det är så jag ser dig i mina ögon. Och det är så jag alltid kommer att se dig... Jag är så fruktansvärt glad över att du finns i mitt liv så du kan inte ana.. varenda jävla minut med dig är värdefull för mig, till och med de få gånger vi blir smått osams, vi löser det så lätt.. och efter är allt så jävla underbart igen! Min älskade älskling, du är så jävla viktig för mig. Och det känns som att för varje dag som går, så älskar jag dig bara mera och mera, och det känns som om man ska spricka för att jag är så jävla kär i dig!!! hur kan man vara såhär kär? hur kan man vara såhär beroende av en människa? hur kan man må så bra tillsammans såhär med en människa? Det är tamefan äkta kärlek, har aldrig någonsin upplevt det innan jag träffade dig. Jag vill att det är vi livet ut.




Be strong!

.

2008-11-21 06:23:49 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Kärleken är som en fjäril.
Håller man den för hårt,
krossar man den.
Håller man den för löst,
försvinner den!

Andra dagen på nya jobbet!

2008-11-18 11:07:37 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej och Hej!

Igår var det första dagen på det nya jobbet, blev att hoppa upp då markus skutta upp ur sängen vid 05.00 tiden. skönt för jag kände mig utvilad. Åkte mot västanfors, när jag väl hittade vart jag skulle vara, så hitta jag ingen parkering! så körde runt säkert 5 varv runt byggnaden, när jag tillslut hitta en liten parkering. Hamna visst på psyk-avdelningen, så satt där en sväng, men sen fick jag hjäl att hitta dit jag skulle vara!

Jobbet verkade väldigt slappt igår kan jag ju lova. iaf mot Attendo, och sen jobbar dom så himla olika här än vad jag är van vid, så jag fatta i princip inte ett dugg. haha men de kommer väl :)

idag vakna jag lite senare, men börjar ju jobba vid 15.00 idag så det är ju lugnt :) skönt o jobba lite kväll också!

ne nu ska jag ringa skolan..
ha de fint!

pusspuss


PISS PISS PISS PISS PISS, RINGDE PRECIS SKOLAN, VAFAN, DOM HAR HELT PLÖTSLIGT TAGIT BORT OMVÅRDNADSUTBILDNINGEN SOM SKA BÖRJA NU I JANUARI, SOM JAG HAR INSTÄLLT MIG PÅ ATT GÅ! HUR KAN DET VARA MÖJLIGT? HUR FAN KAN MAN BE FOLK SÖKA TILL EN UTBILDNING SOM DOM SEDAN TAR BORT??? SKOLAN ÄR JU BARA INTE SANN, HELT TOTALT SKIT LESS PÅ DET NU ÄR JAG IAF! :(

Fredag!

2008-11-14 18:26:04 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår var en tung förmiddag, men allt kändes lite bättre efter lite gråt.. Stressade till dagis med syster & hämtade lilleman, därefter till affären, och sen släppte jag av dom två godingarna, och jag åkte mot charlotte, där även Alexandra & Mollan befann sig, så det var skoj att se dom. Hann sörpla i mig en kopp kaffe, sen var jag tvungen att dra, men fick sitta och åka hit till babe ändå i mörkret.

Idag har vi bara tagit det lugnt, håller nu på att göra lassange :) gott gott! så blir det att se på andra avenyn sen :)

Ha en fin helg!

puss & kram!


fika med tjejorna!

2008-11-12 15:59:28 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag vaknade jag inte förens efter 11. åkte in till stan och mötte upp jennifer, gick till vårat gamla vanliga fik ställe på gränden :) han i kassan fråga om jag var där igår med, jag var tydligen så himla lik någon. Får höra sånt lite emellan åt, och det måste väl vara Denise som dom menar, eftersom folk tagit fel på oss ett antal gånger :S och jag fattar inte hur?

blev mycket prat och kaffe, seda traska vi och mötte Linda och sophie, så blev det ännu en fika på Sveevés! kul o se er tjejer, och skönt att se att allt är bra med er :) Jennifer och jag åkte iväg och besikta bilen igen, nuär den helt godkänd, skönt! så släppte jag av jennifer i lambo, sen nu kom jag hem :)

ska straxt äta lite food, sen ska jag allt lägga mig i solariet helst en timme, men får bli 30 min.. ska packa lite och sådär ikväll, se om jag hinner få lite frågor klara i svenskan med :)

Imorgon blir det en tung dag :( den kommer börja med en begravning :( jag har aldrig någonsin varit på en begravning tidigare. ush hemskt! Efter det ska jag åka till älsklingen på eftermiddagen blir det nog! skönt o åka dit och slänga mig i hans armar, behövs! du är så sjukt saknad! hatar de här!

aja, ha de fint!
pusspuss!

älskar den!

2008-11-11 23:21:10 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Your strength is so hard to find
I feel so much stronger now
the feeling's alright
Your words make me whole again
Those eyes cannot ever lie
you're so divine

I'm not ever alone
You're not ever alone

I'm head over heels goddess of mine
Your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back
the glory you found
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive

I'm not ever alone

Your smile is heavenly
I don't deserve all the love that your giving to me
Your touch makes it hard to breathe
the shiver's around me now, you're so fine

I'm head over heels goddess of mine
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back
the glory you found
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive

The heart is pumping for my life
the mind is happy and I,
I will love you 'til the day I die

I'm head over heels goddess of mine
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back
the glory you found
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive

I'm head over heels goddess of mine
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back
the glory you found
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive

kvack!

2008-11-11 21:12:37 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Inatt har jag sovit dåligt :( somnade sent, hade jätte svårt att somna verkligen, det är en sån jobbig känsla, sen när jag väl somnat, då vaknade jag nån timme därefter. men sen somnade jag om igen..

Var väldigt trött imorse och ville verkligen inte till jobbet. Men kom dit och behövde ej följa med snubben till Tandläkaren som det var han skulle till, så jag fick hoppa in och jobba fram till 11.30 istället. Fick beställning idag, så då passade jag på att roffa åt mig ett par kartonger :) så jag kan börja packa ordentligt! :)

har varit hos pappa en sväng idag, syster och lillen också :) jag var en hund i koppel, liam lärde mig, sitt, ligg, rulla runt, vara tyst osv. hahahah!

Nu ska jag se på deperate.. min huvduvärk är jobbig :(
puss hejdå!

plugg plugg :(

2008-11-11 00:07:56 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Hej Hej..

Idag har jag varit i farten :) jajjemän! Först in till Jennifer för att dricka en liter kaffe, haha! blev kvar där ett tag, söt vovve har hon ju också :) bild på han kommer längre ner på inlägget! :) efter det åkte jag till iv, som jag är riktigt less på att göra, blev lite irritation där, men nu är csn papprena på skriva från rektorn! Och gissa vad idioten rent ut sagt kläcker när jag sitter inne hos honom, "ska jag titta upp om du kan få läsa de kurser du läser på infokomp, hos oss?" (där höll jag på att skrika av irritation, pucko! va fan tror han :S kunde han kläckt lite tidigare! då jag hade haft en chans kanske att hinna klart med kurserna, och hur kan han helt plötsligt säga en sådan sak, då det var omöjligt när jag frågade honom då allt var kaos i studierna. då de hade gjort fel) aja nog snackat om han. åkte därefter till CSN för att lämna pappret. Och därefter till charlotte, som tog sitt körkort idag!!!! grattiiiissss!!! jag sa till henne att hon skulle åka en sväng :) så skönt det var att sitta bredvid =) vi drog till Ljungsbro där jag hann låna boken Oliver Twist innan dom stängde! (ska skriva ett arbete om den boken) efter det blev det att åka till stan igen, sen hoppa challe av, och jag återvände till hålan! Har fått tre arbeten gjorde ikväll. Avslutade mitt andra kapitel i Svenskan. Och hann med två arbeten i tredje kapitlet, nu har jag bara instuderingsfrågor + boken kvar i det, sen är det bara att börja på det sista kapitlet. yeeeey! så skönt det känns. Att jag verkligen tar tag i det!!! kan bero på att man har en sån bra lärare kanske? :)

så jag har inte gjort mycket mer annat ikväll än att renskrivit arbetena och tittat på prison break som jag tycker är väldigt väldigt bra, mycket spännande :)

Imorgon är det jobb igen, fast vet ej hur länge, ska följa med en brukare till sjukan tror jag det var, sen slutar jag! :)

ne dags att sätta igång och läsa. Så skönt nu har det lättat i min stress lite, att jag blev klar med några arbeten idag, då kan jag börja på nästa, och snart är det slut. SKÖNT! jag pallar inte med min stress längre :( jobbigt jobbigt! men jag vet att när markus och jag äntligen är på plats i våran lägenhet och svenskan är klar, och allt sånt är klart här i Linköping då kan man lugna ner sig, då kommer allt kännas lugnt! jag vet det! jag längtar efter att känna ett lugn! Jag minns nog fasen inte sist då som jag kände mig lugn i kroppen och huvudet. Stressen tar kål på mig snart, och senaste tiden har det varit förjävligt, kom med tips hur jag minskar den?

godnatt med er.. sleep very well ditt cykelställ som farsan sa då jag var ett barn, haha!

ajusst kom på att idag såg jag hur himla fin belysning dom satt upp vid stångån, tog kort på ett fint hjärta som var på ett träd.. blev ej så bra, men man ser lite :) vill gå en promenad där med min älskling. <3


JAG SAKNAR DIG!!

2008-11-10 22:01:30 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..



jobb jobb jobb !!

2008-11-08 21:30:54 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag har inte skrivit här på ett par dagar, har verkligen inte haft ork till det....

Veckan som varit har jag jobbat hela veckan förutom måndagen, har jobbat tidiga mornar förutom en dag då jag jobbade kväll. Haft väldigt svårt att sova, somnat väldigt sent, allt mellan 02-03! Igår var jag som slitnast i kroppen, det har varit så himla mycket på jobbet också, full fart, hela dagarna, från det att man kommer fram tills man går hem, man springer och springer, sitter inte ner nåt speciellt mycket... igår somnade jag tidigt, så idag då klockan ringde vid 05.30 var jag rätt så skapligt pigg ändå! men låg givetvis och drogmigen halvtimme, som det jämt lyckas bli, znoooz!
 
Efter jobbet idag blev det att åka och köpa en blomma till Cäsy på blomsterlandet, sedan till T1 och hämta challe, sen köpte vi käk och gick hem till henne. Så mötte vi cassandra och sen kom även yasse, så blev att sitta och snacka skit & så ikväll, skönt att se bruuuuwdarna! :) Nu har jag precis duschat och så, och ska snart krypa i säng.. hade tänkt att göra klart min svenska uppgift, men orkar ej sitta och tänka, leta fakta och grejjer nu. Så får bli imorn kväll :)

Tog på mig arbete imorgon igen, jobbar 06.45-15.45! eftersom jag inte har fått något i veckan som kommer, så vill man ju ta det som finns just nu känner jag. Och pengarna behövs mycket! På måndag ska jag sooova uuuuuuuuuuuuuut! :)

Saknar min kärlek ;( mycket!

puss & godnatt, ha en fin lördag!



mycket på jobbet!

2008-11-05 22:30:48 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår jobbade jag, och då fick jag bland annat både, spott i ansiktet, och sparkar & slag på mig av en boende, sånt är inte as kul. Bra som fan att man inte tappar tålamodet totalt iallafall! Åkte till min kära syster och lilleman efter jobbet. Vi gick ut en sväng på promenix o sådär!

Liam har sovit här hos oss natten till idag :) myskillen! blev mys & bus! Mamma är suverän, hon hjälpte mig igår kväll med min Svenska, Vi satt i flera timmar, och jag fick klart det mesta, en uppgift kvar i detta kapitel nu bara! :) hann även renskriva och skicka in arbetena innan jag somnade igår, skönt!

Idag har jag jobbat, jag började 13.00 idag, så blev en sväng till gymmet, tränade hårt som bara den i 40 min, sen dusch & bastu på det. Var på jobbet en timme för tidigt, så blev en svängom till Massage-stolen, goodiiie! :) är verkligen stel upptill på höger sida av min rygg, så ska se om jag hinner en sväng te massage-stolen imorn med! Behövligt ! Jobbet idag började med irritation, kände att jag började tappa tålamodet direkt, och mitt humör, blev surt på bara 2 minuter. Jag tål verkligen inte att människor ger mig order, eller att någon tror sig vara bättre på arbetet fast personen i fråga jobbat mycket kortare tid en mig, som om jag är helt ny och inte fattar nåt?  (defenitivt inte av en praktikant) okej, om det är en ordinarie som man arbetar med, självklart tål jag att den personen säger på ett vanligt, trevligt sätt exempel, "är du snäll och gör det där" eller något i den stilen.
Idag var jag på en avdelning som jag aldrig varit på, me gick bra, för jag jobbade med Kim, och hon är trevlig & lätt att jobba med! Men fy satan så mycket det varit, hann inte med min rast, och hann få i mig en kopp kaffe.. inte kunnat prata med Markus på hela dagen också, så det känns in my heart! men som tur fick jag höra gubbens röst för en stund sedan :)

hej och hopp, sitter och funderar på om man ska börja med svenska uppgiften eller inte, men tror jag sviker det ikväll. Eftersom jag måste upp i tid till jobbet, då jag börjar tidigt! så de blir ingeeeeeeeeeeeeeeet!

Finns inget mer o skriva, sov gott då det är dags..

pusspuss!


Godnatt!

2008-11-04 00:09:08 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag tog jag lite sovmorgon fram till 10! sedan blev det att bara gå omkring och slöa! vid 2 knalla morsan och jag ner till Berg i en väldans rask takt mot frissan där syrran redan var! dom fixade sina frills och jag tittade på! Inhandlade ett super bra spray som gör håret glansigt, som gav väldigt bra resultat! Johan & Lilleman hämtade upp oss, så blev det käk här hemma..

Liam är så söt :) lärde sig lite svengelska idag får man väl säga :) men sedan dök det upp nåt nytt språk från hans lille mun, som man inte förstod ett skvatt av! haha! tokungen! <3

Pratade med Csn idag, och jag får inga mer studiemedel för den här terminen :S och anledningen till det är Iv sabbade det för mig, det är deras fel helt och hållet rakt av. Eftersom jag inte fick gå kvar på individuella programmet för jag fyllt 20, Och det var där de gjorde fel, kasta ut mig från en skola som jag hade rätt till att få gå kvar i och läsa upp de kurser jag studerade med. Och nu kunde som rätta till så jag fick läsa klart svenska B hos dom, men då gick visst mina studier ner till under 50% eftersom att det inte finns med i några papper eller så att jag läser svenska. jag orkar inte skriva allt det här, är så jävla rörigt att jag knappt fattar själv hur skolans system tänker. Idioter allihopa! Men ska träffa rektorn på iv på onsdag för o se om det går att rätta till det med csn, annars ska han få höra ett och annat från min mun. För jag är riktigt spyfärdigt trött på lärare, rektorer och allt som har med skolorna i Linköping att göra, vad har de för koll egentligen? inte ett skit har de koll på, inte vad som gäller mig och mina studier iaf. PUCKON!

Fick reda på ett och annat idag, en idiot som går omkring och snackar skit, och lägger all sin energi på att veta vad andra gör på sin fritid osv, Din skalle verkar det inte finnas ett endaste rätt på. Jag säger bara det, att min syster går man fan inte och kastar skit på!

oopps ett negativt inlägg? yepp yepp, lite smått irriterad, och lite smått seg! dags för sängen, ska upp om 5 timmar, för att jobba :) Det ska bli sjukt kul att prata av sig med mina kära tanter on the work iaf! :)

Sov gott!

tjofadderittan!

2008-11-03 11:23:16 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag är jätte seg idag, somnade omkring 4 nångång inatt.. Ska följa med syster & mamma till frissan! så man hinner träffa syster yster lite iaf :) Kom på att nu måste jag ringa CSN för jag har inte fått mina pengar :S

puss & hej!

Söndag!

2008-11-02 17:13:11 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Har inte blivit av att skriva blogg nu när jag varit hos min kärlek!

I fredags hämtade vi upp hjärtats bror Fredrik, och sedan åkte vi och även Lotta & Tony ut till Markus föräldrar! så skönt för dom att alltär klart snart! Det blir ju endel man samlar på sig då man bor i hus. Karlarna var starka och lyfte upp utebadet upp på kärran, sen iväg till deras nya hus, där Juha (markus far) fastna med bilen i all lera! eller fastna och fastna gick ej att komma någonstans när det blev som en stor lerpöl på grösmattan! men sen kom det en och hjälpte till. Babe och jag värmde upp oss i ett mysigt varmt bad när vi kom hem, så himla kallt ute!

Igår blev det en tripp till Västerås, inhandlade bultar till babes bil, så åkte vi förbit tobbe en sväng och sa hej! hjärtat lagade 3 rätters middag på kvällen då vi kom hem :) mums! min älskade man! Kan säga att jag är proppmätt än i dag från allt gott från igår :)

Idag åkte jag hem vid 13 tiden, för att hinna hem innan det fryser på med is på gatorna igen, är verkligen inget skoj att åka enda hem i sommardäck! Men dom byts ju imorn förmodligen, såman kan åka säkert igen! :)

Jag ska jobba i veckan, så himla kul, jag längtar efter jobbet nu, var ett tag sedan, fått lite till jobbtider! skönt! Så min sista bokade jobbtid hos Attendo är den 27:e november! Hoppas på att vi kan flytta in i våran lägenhet den 29, eller helgen där. Vore great! Den här måndaden kommer det att vara mycket, och det vet jag också att det kommer att bli! Men sen i December, då kan man börja pusta ut lite smått.. Då är vi på plats! Då kommer jag nog börja jobba så mycket som det bara går på mitt nya jobb! Det är väldigt svårt att veta hur allt fungerar på ett nytt jobb, alltså inte på plats, utan som exempel, på attendo jobbet jag har nu, där mailar eller ringer dom om jobbtider som man kan få! Men här då får man lägga in sig på en hemsida och skriva att man kan jobba, så ska man få ett sms om jobb sen, men tror nog att man får det dagen innan, den dagen man sagt att man kan jobba! Men det märks, man lär sig nog rätt snabbt :)

Ne nu ska jag faktiskt sortera en massa räkningar och papper och sådär, sen ska jag faktiskt ägna en stund till att skicka efter framkallning av massa foton! :) för det tycker jag är kul, man har ju lite att framkalla nu! :)

Ha det toppen! :) puss & kram!

 

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!